Hij zal voor geen enkele dag vergoeding kunnen vragen, als u tenminste kan aantonen dat het buiten uw wil is dat u de sleutels niet vroeger kon afgeven.Als je correct hebt opgezegd, zou ik daar niet moeilijk over doen en afspreken op 1 juli.
Om voor de maand juli bezettingsvergoeding te kunnen ontvangen moet je het appartement al de volledige maand juli bezetten. Hij zou dus hoogstens 1 dag extra bezetting kunnen vragen bij het vredegerecht, want als je niet akkoord bent met die dag te betalen, moet de verhuurder naar de vrederechter voor zijn bezettingsvergoeding afdwingbaar te maken. Je mag er vrij zeker van zijn dat geen enkele vrederechter in Vlaanderen die zal geven.
Aangezien het contract eindigt op 30 juni, kan u perfect de sleutels die dag naar hem opsturen, samen met foto's van de meters met krant van die dag erbij, zolang u maar kan aantonen dat u beschikbaar was die dag.De kosten voor u als je niet zou opdagen voor de overdracht op 1 juli, kunnen veel hoger oplopen, de verhuurder zal er dan immers vanuit gaan dat je geen uittredende plaatsbeschrijving tezamen met hem wilt maken. Hij zal dan een deurwaarder moeten aanstellen om de uittredende plaatsbeschrijving een juridische waarde te geven, de kosten van de deurwaarder kan hij uiteraard op u verhalen.
Je moet niet naar de overdracht op 1 juli, die datum dient in samenspraak vastgelegd te worden. Aangezien het enige dat verplicht moet gebeuren de sleuteloverdracht en meteropneming is, en deze perfect kunnen gebeuren zonder enig persoonlijk contact, is die overdracht in feite overbodig. Maar zoals ik reeds zei, tezamen de woning bekijken is veiliger.Je mag de sleutels dus aangetekend opsturen op 30 juni en je moet naar de overdracht op 1 juli.
Aangezien TS al heeft aangegeven dat 1 juli de enige dag is dat de verhuurder kan, is het aangewezen om daarin mee te gaan, aangezien iedereen hier al geschreven heeft dat TS geen schrik moet hebben dat de verhuurder de maand juli kan aanrekenen, houdt niets hem nog tegen om op de traditionele manier het appartement af te leveren.Je moet niet naar de overdracht op 1 juli, die datum dient in samenspraak vastgelegd te worden. Aangezien het enige dat verplicht moet gebeuren de sleuteloverdracht en meteropneming is, en deze perfect kunnen gebeuren zonder enig persoonlijk contact, is die overdracht in feite overbodig. Maar zoals ik reeds zei, tezamen de woning bekijken is veiliger.
En wat als TS niet kan op 1 juli? Nogmaals, datum dient samen afgesproken te worden, niet eenzijdig opgelegd.Aangezien TS al heeft aangegeven dat 1 juli de enige dag is dat de verhuurder kan, is het aangewezen om daarin mee te gaan, aangezien iedereen hier al geschreven heeft dat TS geen schrik moet hebben dat de verhuurder de maand juli kan aanrekenen, houdt niets hem nog tegen om op de traditionele manier het appartement af te leveren.Je moet niet naar de overdracht op 1 juli, die datum dient in samenspraak vastgelegd te worden. Aangezien het enige dat verplicht moet gebeuren de sleuteloverdracht en meteropneming is, en deze perfect kunnen gebeuren zonder enig persoonlijk contact, is die overdracht in feite overbodig. Maar zoals ik reeds zei, tezamen de woning bekijken is veiliger.
En wat als TS niet kan op 1 juli? Nogmaals, datum dient samen afgesproken te worden, niet eenzijdig opgelegd.Aangezien TS al heeft aangegeven dat 1 juli de enige dag is dat de verhuurder kan, is het aangewezen om daarin mee te gaan, aangezien iedereen hier al geschreven heeft dat TS geen schrik moet hebben dat de verhuurder de maand juli kan aanrekenen, houdt niets hem nog tegen om op de traditionele manier het appartement af te leveren.Je moet niet naar de overdracht op 1 juli, die datum dient in samenspraak vastgelegd te worden. Aangezien het enige dat verplicht moet gebeuren de sleuteloverdracht en meteropneming is, en deze perfect kunnen gebeuren zonder enig persoonlijk contact, is die overdracht in feite overbodig. Maar zoals ik reeds zei, tezamen de woning bekijken is veiliger.
Als niemand toegeeft, is er nog altijd de rechtbank. Niet de meest ideale situatie, maar zo kom je er ook.Iemand zal moeten toegeven, anders kom je nergens.
Het is nu eenmaal zo dat de verhuurder in een bevoorrechte positie zit als het aankomt op de waarborg vrij te geven.
Het is misschien dan ook aangewezen om de persoon die moet beslissen over de waarborg in de watten te leggen.
Neen.Kan hij me dan nog verplichten om de huishuur van juli 2014 te betalen?
Met de bevoorrechte positie bedoel ik dat de verhuurder inderdaad kan beslissen ofdat een waarborg (geld van de huurder, volgens de radio bij 38 % van de huurders broodnodig) vast blijft staan. Het vaststellen van schade in een appartement is een complexe aangelegenheid, hoe vaak lezen wij hier niet op het forum dat er discussie is over schade. Hier gaat het spreekwoord goed op: 'Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok'. Als er eventueel schade is, moet de verhuurder ook beslissen over de schadevergoeding.Hij heeft ook geen enkel beslissingsrecht over de waarborg (behalve het minder eisen dan waar hij recht op heeft), het enige dat hij kan doen is moeilijk over het vrijgeven, iets wat hem enkel geld zal kosten aan bijkomende wettelijke intrest en gerechtskosten als de huurder bereidt is om het tot een rechtszaak te laten komen. Duurt inderdaad wat langer, maar het is een keuze die de huurder kan nemen.
Gelieve te verduidelijken waarin ik nu weeral te ver ben gegaan. In plaats van direct altijd de aanval uit te leggen aan de vraagstellers van dit forum, waardoor je problemen vaak complexer maakt dan dat ze zijn, moet je proberen een minnelijke oplossing na te streven.En nogmaals, iets waar ik u telkens op moet wijzen, u moet niet doen of uw oplossing de enige is, juridisch zijn er altijd andere opties, en op dit forum trachten wij alle mogelijke (juridische) wegen om tot een oplossing te komen aan te geven, met de bijbehorende voor- en nadelen. Daarnaast mag je perfect aangeven welke oplossing uw voorkeur draagt, en wat volgens u de slaagkansen zijn van andere, maar verder gaan past hier niet.
Neen, hij mag hiervoor een correcte schadevergoeding vragen, niet meer.Als er eventueel schade is, moet de verhuurder ook beslissen over de schadevergoeding.
U laat altijd uitschijnen dat de "minnelijke schikking" die u voorstelt (wat vaak neerkomt op "geef de verhuurder zijn zin") de enige oplossing is. U mag uw voorkeur laten blijken, maar het is de vraagsteller die moet kiezen welke oplossing hij wil.Gelieve te verduidelijken waarin ik nu weeral te ver ben gegaan. In plaats van direct altijd de aanval uit te leggen aan de vraagstellers van dit forum, waardoor je problemen vaak complexer maakt dan dat ze zijn, moet je proberen een minnelijke oplossing na te streven.