hypothecaire lening - ontslag

klusser F
Topic Starter

hypothecaire lening - ontslag

#1 , 23 jun 2014 19:46

Hallo,

Ik ben dit weekend een huis gaan bezichtigen en het beviel me zo hard dat ik het ook meteen heb gekocht! :)
Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak bij de notaris van de verkopers om een compromis te tekenen, waarbij ik ook 10% voorschot zal storten.
Ik moet nu de hypothecaire lening in order gaan brengen om de uiteindelijke koopsom te kunnen bekostigen, en hier zit ik met een vraagje:

Het botert niet echt meer tussen mij en mijn werkgever, en ik heb het gevoel dat onze wegen zich binnen niet al te lange termijn gaan scheiden.
Zelf ga ik mijn ontslag de komende maanden niet geven, maar misschien ontslaat hij mij wel.
Ik lees "op het internet" dat men bij een aanvraag voor hypothecaire lening vraagt naar je loonfiches van de laatste maanden, dat is geen probleem.
Ik ga deze/volgende week langs de bank voor mijn aanvraag. Stel dat ze mijn aanvraag goedkeuren, mag ik dan in afwachting van het verlijden van de akte ontslagen worden, of gaat dit grote problemen geven voor de bank?

Deze vraag aan de bank stellen lijkt mij nogal "lastig" :wink:
alvast bedankt voor een hopelijk positief antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
klusser F
Topic Starter

#2 , 23 jun 2014 20:18

Ik las op de website van Ethias:
Loontrekkenden : inkomensattest ingevuld door werkgever nodig bij akte.

Is dit zo bij alle banken?

naernaut

#3 , 27 jun 2014 03:24

de banken vragen 3 loonbriefjes van de voorbije maanden, deze zou u in eigen bezit moeten hebben en dus niet "door werkgever laten invullen" je belastingsbrief zijn ze ook vaak blij mee.
Je ontslag houd geen enkel verband met uw hypothecair krediet, derhalve dat u nieuw werk vind om deze af te betalen. Als u natuurlijk werkloos bent nog voor het hypotheekvoorstel is doorgevoerd kan de bank zich terugtrekken, eens echter het dossier in gang is zie ik geen bezwaar.
Ik heb nog geen clausules tegen gekomen in een hypotheekvoorstel die dit voorstel zouden teniet doen bij verlies van werk, wanneer u uw maandelijkse afbetalingen niet volbrengt belanden we natuurlijk ook ergens anders. Zowat elke kredietopening heeft de mogelijkheid om 6 maand uitstel van kapitaalaflossingen over te gaan wat u ademruimte kan bieden bij het zoeken van nieuwe inkomsten.

PS: zoek eens naar gewaarborgd wonen.

Reclame

Terug naar “Kopen”