Wanneer is het vonnis van kracht?

wijtwee
Topic Starter

Wanneer is het vonnis van kracht?

#1 , 23 mei 2014 12:44

Hallo,

einde april heeft de Jeugdrechtbank een vonnis geveld ivm alimentatie en verblijfsregeling. Begin mei hebben we die brief van de rechtbank gekregen.

Vanaf wanneer is dit nieuwe vonnis toepasbaar? Vanaf de datum van de kennisgeving? Of moet dat eerst betekend worden? Als het betekend moet worden, is dat vonnis dan geldig vanaf de dag van betekening? Of pas als de beroepstermijn van 30 dagen voorbij is?

dank voor jullie antwoord,
wijtwee

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 23 mei 2014 15:02

Een vonnis van de jeugdrechtbank is geldig vanaf kennisgeving.

Simbad

#3 , 24 mei 2014 12:30

Maar is pas van kracht na een betekening. Daarna heb je 30 dagen om beroep aan te tekenen. Wanneer het vonnis vermeld dat het 'uitvoerbaar bij voorraad' is, is het onmiddelijk van toepassing, ook als je beroep aantekent
11 jaar vechtscheiding en het einde is nog niet in zicht
Meer dan 110 advocaten gecontacteerd
6 rechters hebben een uitspraak gedaan. 5 vonden het niet eens de moeite mijn argumenten te argumenteren
Conclusie ? Lees mijn posts

Reclame

wijtwee
Topic Starter

#4 , 26 mei 2014 13:34

Dus. Moet ik het vonnis dan eerst laten betekenen vooraleer de nieuwe bezoekregeling ingaat?
Of is de nieuwe bezoekregeling nu al geldig, en moet ik het vonnis voor bvb een ontvangstmachtiging laten betekenen?

duma

#5 , 26 mei 2014 13:54

De bezoekregeling is nu geldig. Het betekenen zorgt ervoor dat er vanaf dan nog maar 30 dagen zijn om beroep aan te tekenen.

wijtwee
Topic Starter

#6 , 26 mei 2014 13:58

Ok, dank u wel :)

(waarom moeten ze dat toch allemaal zo moeilijk maken om te begrijpen...)

Terug naar “Echtscheiding”