op 1/02/2010 heeft mijn vriendin de boeken gelegd i.v.m. een éénmanszaak, ik was kosteloze borg (niet gehuwd/feitelijk samenwonend), de enige verwantschap was ons zoontje. Voor de opstart van de éénmanszaak hebben wij samen een document ondertekend bij mijn ouders voor de kosteloze lening van 10 000 euro voor de persoonlijke inbreng om een lening te verkrijgen. Bij het vonnis van 2011 is mijn vriendin dus verschoonbaar verklaard en sindsdien betaal ik de schulden aan de bank en de eigenaar van het handelspand. Wij wonen nog steeds samen en ik ben momenteel in schuldbemiddeling gegaan om mezelf wat te beschermen. De documenten van de persoonlijke lening aan mijn ouders zijn nooit in het dossier gemeld, noch bij de uitspraak. Ben ik in het geval van mede ontlener (bij mijn ouder) voor het verkrijgen van een lening bij de bank nog steeds een ' kosteloze borg' of is het mogelijk dat daar iets mis zit? Wij zijn destijds heel weinig betrokken geweest in de hele procedure voor het faillicement en hadden dan ook geen idee wat er allemaal is en zou gebeuren. Vooralleer ik terug naar een advocaat stap zou ik graag eens het hele dossier inkijken maar kan iemand mij vertellen of ik in deze situatie ook had moeten bevrijd worden of niet?
Wij zijn nog steeds feitelijk samenwonend maar onrechtstreeks betaald mijn vrouw hier toch nog steeds aan mee.
Hopelijk heeft hier iemand meer verstand van dan ikzelf, en kan ik even beter ingelicht zijn vooraleer ik naar een advocaat stap en mij nog meer belachelijk maak met deze vraag
hartelijk dank voor uw tijd
mvg