electrabel-vrederechter

Chris002
Topic Starter

electrabel-vrederechter

#1 , 24 jul 2007 15:37

Ik heb een aangetekende brief ontvangen van electrabel, getiteld 'ingebrekestelling'. Ik moet een saldo betalen vlgs hen, op deze manier zou ik inningsmaatregelen voorkomen die mij bijkomende kosten zouden opleveren. Indien ik niet binnen de bepaalde tijd betaal, kunnen ze de vrederechter verzoeken om contract voor de levering van aardgas te ontbinden.

Voorheen heb ik ook al een paar brieven ontvangen om te betalen voor aardgas + boetes omdat ik de vorige niet betaald heb. Ook heb ik contracten ontvangen om te ondertekenen welke ik niet gedaan heb.

Nu, waarom heb ik nooit betaald? Omdat ik geen aardgas heb verbruikt. Ik heb wel tijdens de winter een telefonische aanvraag gedaan via electrabel om een gasaansluiting. Na veel telefoontjes had ik eindelijk een afspraak kunnen regelen om de gaskraan te laten openen, maar toen de techniekers hier waren hebben ze die niet opengedraaid omdat ze toegang nodig hadden tot een bepaald verdiep die ik ze niet kon verlenen, want de huisbaas was er niet. Ik heb geen volgende afspraken meer gemaakt want was het beu om telkens te bellen en dan moest het nog passen voor de huisbaas ook enz.

Dus heb ik geen contract ondertekend met electrabel noch gas verbruikt deze winter, maar wel facturen met boetes ontvangen.

In deze laatste brief staat: dat ze 'mijn contract' kunnen ontbinden, maar er is er geen. Dit moeten ze toch weten? Ik heb nooit meer iets laten weten omdat ik vind dat ik hen niets verschuldigd ben. Zou het hen wel willen laten weten, maar omdat ik weet dat het een heel gedoe is om te bellen en de juiste persoon aan de lijn te krijgen, heb ik het nooit gedaan. Ik ga ook geen geld uitgeven voor een aangetekende brief en al bij al vraag ik mij af of ze het niet opzettelijk doen, aangezien ze toch weten dat ik niks ondertekend heb (en zouden ze ook kunnen weten dat de gas hier niet is opengedraaid).

Wat raden jullie mij aan, blijven negeren of wat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Chris002
Topic Starter

#2 , 22 aug 2007 14:26

update( voor moest het iemand interesseren):

vandaag een franstalig opgestelde brief in de bus gekregen (woon in brussel) van het OCMW ivm mijn electrabel facturen die ik niet betaald heb (citaat uit brief: cette situation a engendr? ou engendrera une diminuation de distribution d'?lectricit? avec le placement d'un limiteur de puissance ou provoquera une coupure de fourniture de gaz.

Afin d'?valuer cette situation et ?ventuellement tendre ? une r?solution positive pour votre famille, ns vs invitons ? prendre contact par t?l?phone en vue de convenir d'un rendez-vous...)

Ik heb dus gebeld naar het OCMW (gelukkig was die man ad lijn zo vriendelijk om de moeite te doen mij in het Nederlands aan te spreken)
en daar zei hij vlgs de info die had ontvangen dat de electriciteit ook op mijn naam stond (wat niet het geval is). Dan uiteindelijk toch electrabel gecontacteerd en om deze hele heisa te stoppen, was het vlgs die mevr voldoende om de eindmeterstanden door te geven, dan wordt er een 'slotfactuur' gemaakt en ze verzekerde mij dat dit dus nul euro zou kosten (ik zal zien of het waar is als ze mij de factuur zullen opsturen). Ik zei ook dat ik dus geen contract had ondertekend (noch gas verbruikt) dus waarom nog een slotfactuur en niet gewoon een vernietiging van mijn 'account' (had wel een klantennummer al gekregen van hen) en vlgs die ene mevrouw die ik aan de lijn had, kan er ook telefonisch een contract worden aangemaakt.. ze herhaalde: er is een contract opgesteld geweest, en ik antwoordde: idd *opgesteld* geweest, maar ik heb niks ondertekend dus ik ga niet akkoord met de voorwaarden en vlgs haar heb ik 3 kaartjes ontvangen (herinner mij daar wel iets van) en als je het contract dan niet ondertekend en terugstuurt dan betekent dit dat je akkoord gaat met de voorwaarden (????)

Ik meen mij te herinneren dat ik hierover iets had gelezen ivm wanpraktijken van Electrabel en dat Freya VDB hier tegen in opspraak is gekomen om deze praktijken te stoppen. (kan iemand mij verifieren of dit het soort praktijken zijn die ik heb meegemaakt die Freya VDB wilde stoppen, zoja waarom gaan ze er dan nog altijd mee door?)

Reclame

Terug naar “Andere”