verhuurder vervangt sloten .... huurcontract geldt nog

rvantruien
Topic Starter

verhuurder vervangt sloten .... huurcontract geldt nog

#1 , 19 apr 2014 09:45

Beste

Wij liggen in conflict met onze verhuurder, oa omdat ons huis in erg slechte staat is, we hebben een woononderzoek aangevraagd en op 13/5 ten laatste moet de stad zijn oordeel vellen.
Ik heb vernomen dat we +/-100 strafpunten zouden hebben . Ik betaal nog huur, ben er nog gedomicilieerd , mijn post komt er nog toe... etc

Dus ben ik ²tijdelijk gaan logeren bij mijn vriendin en 1 a2 maal per week ga ik er nog heen om de post enzo te halen en een beetje elektriciteit te verbruiken.

Nu kom ik daar gisteren aan en zijn de sloten verandert. Politie gebeld, er is een pv opgesteld, de huis baas is gebeld en die bevestigde dat hij was binnengeweest.

Nu heb ik momenteel dus geen toegang tot het huis. Mijn raadsman zei me diit zo te houden (dus geen slotenmaker te contacteren) omdat we nu in een sterkere positie staan en deze wil hij behouden voorlopig.

Nu vraag ik me af... wat denken jullie hiervan, van de hele zaak?

(de eigenaar is ADVOCATE, hoe kan ze dan zo d*m zijn dat slot te gaan veranderen... )

En doen we er goed aan zo, ik heb nl schrik dat hij, nu enkel hij binnen kan, hij snel nog wat herstellingen of schade gaat toebrengen zodat hij alles op ons kan afschuiven.

(beetje TEC7 in het slot spuiten is geen optie zeker?)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 19 apr 2014 10:15

is wonen vlaanderen al langsgeweest? Want het zijn de strafpunten van wonen vlaanderen die tellen.
Het eerste onderzoek door 'de stad' gebeurd door adviseurs... en zijn niet doorslaggevend. Daarna komt wonen vlaanderen langs... hercontrole (na een periode dat de verhuurder kans krijgt om te herstellen) gebeurd weer door de stad.

rvantruien
Topic Starter

#3 , 19 apr 2014 10:53

ja, wonen vlaanderen is geweest. nu heeft de stad tot 13/5 om hun oordeel te vellen, 3mnd na de aanvraag.
resultaat wonen vlaanderen is nog niet opgestuurd naar de stad, dus de tijd begint te dringen.

Reclame

Turaki

#4 , 19 apr 2014 12:02

Zolang uw post daar toekomt (en u daar dus gedomicilieerd bent) moet u binnen kunnen. Ik snap ook niet wat het voordeel is van de sloten zo te laten, als uw verhuurder dit al heeft toegegeven aan de politie (wel nakijken of dit in het PV is opgenomen).

rvantruien
Topic Starter

#5 , 19 apr 2014 12:15

'in het pv staat, sloten zijn vermoedelijk verandert door de man van de eigenaar...'

Ik denk dat mijn advocaat zo de ontbinding van het contract wil eisen via minnelijke schikking, maar aangezien hij niet door mij betaald wordt (familie) en hij eigenlijk voor bedrijven werkt moest hij dit nog eens opzoeken. Ik heb nu namelijk geen geld om een andere advocaat te betalen en voor pro deo kom ik niet in aanmerking

Terug naar “Huren”