@Johan ik weet waar ik over spreek en dan vooral IT toestellen, Waar je die ook koopt en ze moeten hersteld worden moet het steeds naar het herstel punt van de fabrikant.
Verkoper mag het toestel niet openen of de waarborg vervalt. Merken als Acer, Asus, Samsung, MSI en Medion werken momenteel met een en hetzelfde herstelpunt voor Belgie in Nederland.
Is altijd de fabrikant die beslist of het onder waarborg is of niet. Waarom is er bij ieder toestel een waarborg papier bij van de fabrikant.
Bron fod economie :
Wat voorziet de wet inzake de commerciële garantie?
De commerciële garantie kan zowel worden geleverd door de eindverkoper als door de fabrikant.
De commerciële garantie verbindt diegene die ze levert.
De commerciële garantie moet vermelden dat er buiten deze garantie ook een wettelijke garantie bestaat.
De commerciële garantie moet een bepaald aantal essentiële gegevens zoals de garantieduur, haar geografisch toepassingsgebied en de naam en het adres van diegene die de garantie aanbiedt vermelden.
Hier heb je een voorbeeld :
http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/service" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.samsung.com/be/support/warra ... Y.WARRANTY" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.