Viseren door vakbond

Pollekes
Topic Starter

Viseren door vakbond

#1 , 19 feb 2014 00:24

Ik werk als leidinggevende voor een fijn en goed bedrijf. Ik wordt binnen dit bedrijf door 2 vakbondsafgevaardigden geviseerd. Zij zijn momenteel bezig zowel mijn team als mijn collega's tegen mij op te zetten, bij het team lukt hen dit aardig waardoor ik mijn job niet meer goed kan uitvoeren en ik mijn zelfvertrouwen aan het verliezen ben. Het is zelfs zo dat zij hun andere sociale partners weten tegen mij op te zetten. Daar een van mijn managers hierin ook een rol speelt weet ik mij geen raad meer. Daar de belangen voor het bedrijf hoger zijn dan mij te beschermen vang ik ook op hoger niveau bot. Zelfs onze vertrouwenspersoon wordt gemanipuleerd. Ik heb al geprobeerd een andere vertrouwenspersoon te krijgen maar dit wordt tegen gehouden door de vakbond. Wie kan mij raad geven waar en hoe ik eventueel hulp zou kunnen krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 19 feb 2014 07:01

Zoals je zelf al zei zijn de belangen van het bedrijf groter als die van jou en alhoewel je misschien het allerbeste voor hebt met deze firma hebben jouw collega’s misschien de indruk dat jouw gedrag niet past in de plaatselijke bedrijfscultuur. Dat degenen boven jou dan een dergelijke situatie interpreteren als jouw bedrijfsvisie die niet in lijn is met de hunne is dan maar een kleine stap, met alle gevolgen van dien.

JPV: beetje aangepast

JPV

#3 , 19 feb 2014 08:19