Viseren door vakbond

Pollekes
Topic Starter

Viseren door vakbond

#1 , 19 feb 2014 00:24

Ik werk als leidinggevende voor een fijn en goed bedrijf. Ik wordt binnen dit bedrijf door 2 vakbondsafgevaardigden geviseerd. Zij zijn momenteel bezig zowel mijn team als mijn collega's tegen mij op te zetten, bij het team lukt hen dit aardig waardoor ik mijn job niet meer goed kan uitvoeren en ik mijn zelfvertrouwen aan het verliezen ben. Het is zelfs zo dat zij hun andere sociale partners weten tegen mij op te zetten. Daar een van mijn managers hierin ook een rol speelt weet ik mij geen raad meer. Daar de belangen voor het bedrijf hoger zijn dan mij te beschermen vang ik ook op hoger niveau bot. Zelfs onze vertrouwenspersoon wordt gemanipuleerd. Ik heb al geprobeerd een andere vertrouwenspersoon te krijgen maar dit wordt tegen gehouden door de vakbond. Wie kan mij raad geven waar en hoe ik eventueel hulp zou kunnen krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird

#2 , 19 feb 2014 07:01

Zoals je zelf al zei zijn de belangen van het bedrijf groter als die van jou en alhoewel je misschien het allerbeste voor hebt met deze firma hebben jouw collega’s misschien de indruk dat jouw gedrag niet past in de plaatselijke bedrijfscultuur. Dat degenen boven jou dan een dergelijke situatie interpreteren als jouw bedrijfsvisie die niet in lijn is met de hunne is dan maar een kleine stap, met alle gevolgen van dien.

JPV: beetje aangepast

JPV

#3 , 19 feb 2014 08:19

Een vertrouwenspersoon blijft een vertrouwenspersoon, die kan zoals de vakbond zegt niet zomaar vervangen worden. Als u echter met de vertrouwenspersoon geen goed gevoel hebt/denkt dat u niet gehoord wordt, kan u naar de interne/externe dienst voor preventie en bescherming op het werk stappen INDIEN u meent gepest te worden.

Indien u geen pesten ervaart, maar men gewoon uw functie aanvalt, omdat men meent dat u het werk niet goed doet, is dat natuurlijk het goed recht van de vakbond. U kan deze mening van de vakbond altijd proberen te laten tegenspreken door uw overste indien u meent dat u de juiste acties onderneemt. Het lijkt me niet zo dat uw overste zomaar het standpunt van een vakbond zal volgen ;).

Reclame

Pollekes
Topic Starter

#4 , 19 feb 2014 20:30

Mijn collega's staan volledig achter mij. Mijn medewerkers worden door de vakbond pshychisch gemanipuleerd. Er worden zelfs medewerkers van mijn team als soort van spion ingezet om alles wat ik doe of zeg door te brieven naar de vakbond. Zij verdraaien een deel van het verhaal en gaan hiermee meteen naar het hoger management. (ipv de hiearchische lijn te volgen) En alweer wordt mijn naam genoemd en kan ik mij weer zien te verdedigen. Hoe lang houdt je dit vol? Ik zie dit als pshygologische oorlogsvoering. Daar mijn directe manager een verleden heeft die de vakbond weet kan hij mij niet in bescherming nemen daar anders zijn boek wordt geopend, fijne sytuatie. Tot op heden is er nog niet 1 feit naar boven gekomen van falen aan mijn zijde. Het zijn allemaal indianen verhalen die mijn naam echt wel in een negatieve spiraal zetten. Mijn gedrag past juist wel in de bedrijfscultuur, ik heb jaren achtereen een buitengewone beoordeling gehad met een flinke bonus. Niemand is overtuigt dat ik slecht werk of hier niet pas. Het gaat hier over en persoonlijke vete van 2 afgevaardigde die er alles aan doen mij hier weg te krijgen. Hier is de vakbond de baas, wanneer er iets niet ok is begint men meteen te dreigen met stakingen. Een half jaar terug heeft 1 van de 2 afgevaardigde mij lichamelijk bejegend waar zelfs mijn manager bij was. Ik heb bij de politie een verbaal laten opmaken en heb de vertrouwenspersoon ingeschakeld. Na een ziekte periode is alles in de doofpot gestopt daar de bedrijfbelangen voor gaan. Nu hebben de afgevaardigde nog maar 1 doel: mij hier weg zien te krijgen. Is hier echt geen instantie die mij hierbij kan helpen? Een echt nutrale partij?

JPV

#5 , 19 feb 2014 21:22

zoals reeds gezegd: u kan naar de internet/externe dienst voor preventie en bescherming op het werk stappen. Dat is een neutrale partij.

de reden
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 feb 2014 17:04

waarom gaat u eens niet met de secretaris van betrokken vakbond klappen ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Archief”