Klacht tegen bookmaker

Jurido
Topic Starter

Klacht tegen bookmaker

#1 , 07 jan 2014 04:16

Beste mensen,

Ik hoop eerst en vooral dat mijn onderwerp hier op de juiste plaats staat.
(Indien dat niet het geval is, mag het vanzelfsprekend verplaatst worden).

Ik ben onlangs slachtoffer geworden van bewezen onregelmatigheden bij een bookmaker.
Daarnaast gingen ze, volgens mij althans, in overtreding met de regelgeving van de Belgische Kansspelcommissie.

Intussen is er wat heen- en weer gemaild, maar de desbetreffende bookmaker doet, gedeeltelijk, alsof er niets aan de hand is.

Mocht er iemand zijn die hier meer over weet, dan kan ik degene de specifieke details verschaffen en kunnen we mogelijk samen
even overleggen wat er nu wel of niet mogelijk is.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jurido
Topic Starter

#2 , 08 jan 2014 23:52

Niemand die kan helpen?

Ik heb ook geen idee over hoe specifiek ik mag zijn (vernoemen van de bookmaker & het bedrog in kwestie), dat zou namelijk de hele situatie verduidelijken...

Iemand daar een zicht op?

Oude Belg

#3 , 09 jan 2014 09:47

Wat is uw -juridische- vraag nu precies? Namen mogen niet worden genoemd : zie forumregels.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Jurido
Topic Starter

#4 , 09 jan 2014 14:35

Excuses als dat niet duidelijk is.

Mijn vraag is enerzijds of een schadeclaim kans heeft op slagen tegen een bookmaker?
Ik heb dan wel bewijs, maar vraag me af of ik geen verloren strijd aanga?

Anderzijds ben ik op zoek naar iemand waarmee ik de details wel kan delen, iemand die
me kan voorzien van bijkomend advies.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2014 14:05

Zolang je geen namen noemt, denk ik dat je best even wat details over uw zaak geeft (op welke manier ben je geld kwijtgeraakt, welke onregelmatigheden er gededecteerd zijn bij de bookmaker, enz...), om hier enige hulp te kijgen. Uw omschrijving is nu wel héél vaag.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jurido
Topic Starter

#6 , 10 jan 2014 20:00

Ok Gebruiker21, daar heb je wel gelijk in.

In een eerste fase werden weddenschappen afgekeurd omdat 'het punt al gespeeld was voor de inzet geplaatst werd' of 'omdat er een duidelijke fout optrad door het omwisselen van de quoteringen' (ze werden tot een inzet van 1 herleid, dus geen winst uitbetaald). Daar kan de bookmaker zich nog indekken op basis van hun voorwaarden. Vervolgens waren er onregelmatigheden bij hun online roulette (waarvan ik bewijs heb via een printscreen). Het geld waar ik recht op had, werd niet uitbetaald. Ik heb de bookmaker in kwestie meermaals gecontacteerd en na wat mails en telefoons kreeg ik dan toch een reactie. De zaak werd onderzocht en ik kreeg uiteindelijk het geld waar ik in eerste instantie dus al recht op had.

Uiteindelijk besloot ik op mijn account te sluiten bij de desbetreffende bookmaker. Toen ik echter, 'op een zwak moment', terug toegang wou tot de bookmaker, volstond 1 telefoontje van 10 seconden en ik had terug toegang, hetgeen in strijd is met de Belgische Kansspelcommissie. Ik heb ook accounts gehad bij andere bookmakers en hier was het nooit mogelijk om je account zomaar terug te openen nadat je jezelf had uitgesloten (je moest bijvoorbeeld een termijn opgeven tot wanneer je je account wou sluiten). Ik verloor dus, ondanks mijn 'uitsluiting' die gewoon ongedaan gemaakt werd, extra geld. Bijkomend word je ook niet bepaald rustiger van afgekeurde weddenschappen en al helemaal niet van een roulette die onregelmatigheden vertoont en als gokker ga je dan, ook al klinkt dat (en is het gewoon) ongelooflijk dom, nog meer inzetten.

Hopelijk is het nu wat duidelijker. Iemand die kan helpen of de situatie kan inschatten?

redak

#7 , 11 jan 2014 15:20

Indien u effectief geknoei kan aantonen dan zou ik in uw geval eens contact opnemen met de kansspelcommissie zelf : http://www.gamingcommission.fgov.be/ope ... b_nl/home/

Jurido
Topic Starter

#8 , 11 jan 2014 20:17

Indien u effectief geknoei kan aantonen dan zou ik in uw geval eens contact opnemen met de kansspelcommissie zelf : http://www.gamingcommission.fgov.be/ope ... b_nl/home/
Bedankt voor de tip, dat kan ik misschien inderdaad best doen.

saveria

#9 , 25 jan 2014 03:58

nog enkele sites die mogelijk interessant zijn voor de TopicStarter, gewoon ter informatie:

http://www.wtgv.be/
http://www.gokhulp.be/

Terug naar “Gebrekkige Producten”