Verkoop onroerende goederen

dani
Topic Starter

Verkoop onroerende goederen

#1 , 26 jun 2007 15:13

Als priv?-persoon heb ik een onroerend goed verkocht dat voor commerciele doeleinden gebruikt werd.
De verkoop geschiedde 6 jaar na aankoopdatum.

Waar dien ik dit in te vullen op mijn belastingsbrief?
Zijn dit diverse inkomsten of inkomsten uit onroerende goederen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 jun 2007 13:47

De loutere OMZETTING van een onroerend vermogensbestanddeel in een roerend vermogensbestanddeel(=koopsom) is op zich geen inkomst die dient aangegeven op uw ?belastingbrief?.

?Art.90.Diverse inkomsten zijn:8? meerwaarden op in Belgi? gelegen ONGEBOUWDE onroerende goederen of...die naar aanleiding van een overdracht onder bezwarende titel zijn verwezenlijkt, ingeval : a) die goederen onder bezwarende titel zijn verkregen en zijn vervreemd binnen acht jaar na de datum van de authentieke akte waarbij de verkrijging is vastgesteld of...10? meerwaarden die naar aanleiding van een overdracht onder bezwarende titel zijn verwezenlijkt op in Belgi? gelegen GEBOUWDE onroerende goederen...ingeval :a) die gebouwde onroerende goederen onder bezwarende titel zijn verkregen en binnen vijf jaar na de datum van verkrijging zijn vervreemd...Art.101.? 1. De in artikel 90,8?, vermelde meerwaarden worden in aanmerking genomen naar het verschil tussen de volgende twee grootheden....? 2. De in artikel 90,10?, vermelde meerwaarden worden in aanmerking genomen naar het verschil tussen de volgende twee grootheden...?(W.I.B.=Wetboek Inkomstenbelastingen 10 april 1992).

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

dani
Topic Starter

#3 , 29 jun 2007 10:06

Hartelijk dank !

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”