#1 , 10 nov 2013 09:16
Geachte lezers op dit forum,ik zit namelijk met een zaak dat meer de indruk geeft van oplichting met voorbedachte rade,ter zake ik heb een horecazaak in spanje die over te nemen stond wegens pensioenleeftijd,in februari had ik een franse koper die persoonlijk bij mij geweest is in belgie waar we de details bespraken,hij ging akkoord met de gevraagde prijs en storte dadelijk de 10 procent voorschot,we maakten afspraak in spanje,in spanje maakten we het contract op bij de boukhouder op van 30 dagen waarin stond dat de betaling moest geschieden binnen die periode,op het document stond de prijs en de datum einde contract en getekend door beide partijen,doch na het verstrijken van de maand geen betaling,doch de koper vraagde of hij ondertussen mocht beginnen kuisen en het klaarzetten voor het seisoen,ik dacht dat zien er serieuze mensen uit en gaf de sleutel,wat een grote fout was achteraf bezien,na het niet betalen ga ik bij hem om te zeggen u moet betalen of anders moet u de zaak verlaten,waar hij meteen antwoorde geen probleem ik heb juist een mail ontvangen vanuit een bank in luemburg de som overgemaakt was,dit document heb ik in het dossier,blijkbaar moesten ze een hyphoteek nemen op een huis in frankrijk,naam en adres van bank en de man die het dossier beheert bekend,bij de verkoop is daar niets over gezegd,ik heb mijn zaak verkoccht in fr en geld geen probleem zei hij,dus met het papier dat hij mij toonde wat voor mij offficieel was gaven we terug 30 dagen,wat blijkt nu na het tekenen van een nieuw document door de partijen,zijn we nog niet buiten of hadden gebeld naar de bank om het dossier stop te zetten,wij wisten van niets,ik vraag mij af kan dit zo maar en is de bank ook niet verantwoordelijk,hij was ondertussen aan het werken in mijn zaak waar ik zelfs nog alles voor betaalde electriciteit enz,eind augustus zijn we naar spanje vetrokken met de afschriften van betalingen die wij hem voorlegden,hij antwoorde ik heb geen geld,dus heb ik de politie laten komen om dit vast te stellen,dezelfde dag heeft hij de zaak gesloten,op 15 augustus kreeg ik nog een mail van hem dat hij het volledige bedrag ging betalen,hij heeft mijn zaak achtergelaten vuil smerig,goederen ontvreemd alle een echte katastrofe,blijkbaar hadden ze geen zin meer om verder te doen of hadden geen goesting meer,blijkbaar moesten ze te hard werken,ik heb reeds een raadsman aangetrokken in spanje,maar ik zou ook grrag eens de mening horen op dit forum,dank bij voorbaat.