erfenis

maikelklein
Topic Starter

erfenis

#1 , 15 jan 2006 19:26

Geachte,
Mijn moeder is reeds 15 jaar geleden overleden ,mijn vader leeft nog ,wij zijn thuis met 8 kinderen ,anderhalf jaar geleden heeft een van mijn broers zelfmoord gepleegd,hij laat daarbij wel een heel deel schulden acher.Het huis is eigendom van ons vader.wat gebeurd er nu als hij komt te overlijden ,worden de schulden van mijn broer dan eerst teruggevorderd,of worden er andere regelingen getroffen .

Met vriendelijke groet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 16 jan 2006 08:47

Art. 720. Om erfgenaam...te zijn moet men de erflater overleven.(Burgerlijk Wetboek)

sperwer

#3 , 16 jan 2006 13:38

all?? Lex is dat echt nodig om ter erven van iemand.
als men echt zeker wil zijn geen schulden te erven moet men gewoon de erfenis weigeren.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2006 14:39

Men kan de erfenis pas weigeren na het overlijden van de erflater. Dus moet men hem overleven ...

scorpioen

sperwer

#5 , 16 jan 2006 14:48

laten we hopen dat die blijft leven tot alle schulden zijn betaald.
maikelklein als kind uit een groot gezin zou je moeten weten dat je alles op zijn tijd moet behandelen en de feiten niet voor willen lopen. je vader kan nog jaren leven en de wetten verandere steeds dus ....
laat je vader rustig genieten van zijn oude dag

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”