privacy tussen de mede-eigenaars

marc mortier
Topic Starter

privacy tussen de mede-eigenaars

#1 , 15 jun 2007 11:43

Een syndicus weigert de lijst met naam en co?rdinaten van de mede-eigenaars aan deze personen mede te delen en verwijst naar zijn verplichting de privacy van elke mede-eigenaar te respecteren.
Zodoende is het niet mogelijk om communicatie te voeren tussen de mede-eigenaars. Graag uw standpunt/ervaring.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Topic Starter

#2 , 09 feb 2009 16:32

Ondertussen heeft de "privacycommissie" een advies ( uit eigen beweging ) uitgebracht nl. Advies nr. 22/2008 van 11 juni 2008.
Volgens dit advies bestaat er geen bezwaar tegen het doorgeven van de lijst van mede-eigenaars aan deze mensen.

Vandebos

#3 , 09 feb 2009 22:11

Deze situatie klinkt mij maar al te bekend in de oren.

Het lijkt me het eenvoudigste als je deze syndicus herinnert aan de regels van zijn eigen organisatie. Bij deze de link vanuit het biv tijdschrift die verwijst naar deze problematiek.

http://www.biv.be/mailing/templates/BIV ... NL-p3.html

Misschien een kopietje ervan bij je volgende AS steken. Tevens kopie van het vonnis van de privacycommissie.

Indien je geen reactie krijgt, zoals ik kan je eenvoudigweg in elke bus van het flatgebouw een briefje steken met daarin de vraag om jullie te contacteren met hun adresgegevens.

paar puntjes.

Maak in de brief duidelijk waarom je hen om die gegevens verzoekt.

Vraag aan de huurders bij de verhuurders te informeren of deze akkoord zijn dat je hun gegevens krijgt.

Maar zeer duidelijk in de brief dat je natuurlijk hun privacy respecteerden dat de verstrekte gegevens enkel gebruikt zullen worden om hen op de hoogte te houden over bepaalde ontwikkelingen binnen het gebouw.

in pb stuur ik je een link door waar je de brief ik in het verleden hebt gebruikt kan ophalen. Mits een minimum aan anpassing moet je die kunnen gebruiken.

Reclame

marc mortier
Topic Starter

#4 , 26 jul 2009 22:06

Ondertussen lees ik dat de Kamer een tekst ter verbetering van de wet van 30 juni 94 heeft aangenomen waarbij o.m. de verplichting voorzien wordt voor de syndicus om "onderling" de gegevens betreffende de mede-eigenaars te verspreiden. Geen sprake dus van zich nog beroepen op privacy, zoals sommige betweterige syndici beweerden. Het is in het belang van de mede-eigenaars met mekaar te kunnen communiceren. Wie daar paranoia aan overhoudt moet wellicht zijn "geweten" even onderzoeken.

Terug naar “Privacy-bescherming”