Auto op naam nemen

Tgolske
Topic Starter

Auto op naam nemen

#1 , 10 aug 2013 20:28

een familielid dat in financiële moeilijkheden zit wil vermijden dat zijn wagen in beslag wordt genomen, mocht er ooit beslag gelegd worden op de goederen. Er is mij gevraagd om deze wagen op mijn naam te nemen, wat ik wel wil doen. Wil dit zeggen dat de verzekering ook op mijn naam moet? of kan dit blijven op de naam van mijn familielid?

Zijn er andere bedenkingen en/of gevaren aan verbonden voor mijn kant of de andere?

Dank bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 10 aug 2013 20:44

Jij moet de wagen "kopen"; 2dehandskeuring; opnieuw inschrijven; BIV betalen en verzekeren met je familielid als "eerste" chauffeur. Boetes zullen bij jou toekomen; bij ongeval gaat - afhankelijk van wat je afsloot als polis - eventueel ook je andere BA-polissen de hoogte in.

De naam op wie de wagen ingeschreven staat wordt geacht de eigenaar te zijn. Als ie van iemand anders is zal je dat moeten bewijzen en een factuur volstaat niet : bewijs van effectieve betaling zal nodig zijn. Facturen worden immers op de naam gezet die je bij de aankoop opgeeft ...

Oude Belg

#3 , 10 aug 2013 21:49

een familielid dat in financiële moeilijkheden zit wil vermijden dat zijn wagen in beslag wordt genomen, mocht er ooit beslag gelegd worden op de goederen. Er is mij gevraagd om deze wagen op mijn naam te nemen, wat ik wel wil doen.
Zijn er andere bedenkingen en/of gevaren aan verbonden voor mijn kant of de andere?

Dank bij voorbaat!
Dat heet ontdraging (art 507 strafwetboek). Dat is uiteraard strafbaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Archief”