Hallo,
ik kan hier een heel verhaal schrijven, maar er is zoveel gebeurd, dus ik hou het zo kort mogelijk...
Tot vorig jaar huurde ik een appartement. Na enorm veel miserie ben heb ik beslist om te verhuizen.
Er werd een hele tijd (zelfs met advocaat) onderhandeld over de te betalen vergoeding met de eigenaar, ik ben vertrokken in het tweede jaar van mijn huurcontract. Ik ben alleenstaande en heb het financieel zeer moeilijk, dus we kwamen tot een overeenkomst van een maand huur in twee keer te betalen. Nu ben ik drie maanden in het buitenland geweest, en heb bij mijn thuiskomst de te betalen facturen betaald. (belastingen, enz en dus ook het laatste tweede deel voor de eigenaar). Dat was een week geleden. Nu krijg ik een oproepbrief voor een openbare terechtzitting, door de eigenaar om twee maanden vergoeding te betalen! Ik besef zeer goed dat ik even te laat was om het tweede deel te betalen, en dat de eigenaar dreigde vorig jaar verdere stappen te ondernemen als het niet betaald was, maar alles werd afgerekend, weliswaar twee weken te laat. Ik heb nooit een herinneringsbrief of mail gekregen, na alle problemen die er geweest zijn, vind ik dit niet kunnen. Ik kan ook niet aanwezig zijn op de zitting, want ik vertrek terug naar het buitenland (voor mijn werk). Kan ik naar het vredegerecht gaan met rekeninguitreksels die bewijzen dat alles betaald werd en wat als ik niet aanwezig kan zijn? Dit gaat me toch echt te ver! Wat kan ik nu best doen? Alvast heel erg bedankt voor de tips. Groetjes