kosten kinderen alimentatie-schoolkosten ea

rudi_rvg
Topic Starter

kosten kinderen alimentatie-schoolkosten ea

#1 , 22 jan 2013 00:04

Ik ben sinds enkele jaren ongeveer 4 jaar gescheiden, dit gebeurde via bemiddeling.
Tot op heden heb ik altijd mijn alimentatie op tijd betaald en ook de kosten voor de school orthodontiste en hospitalisatie en sportkampen voor de kinderen tenminste de helft van de kosten dat staat zo in het vonnis dat ik getekend heb.
Maar sinds Januari heb ik tot op heden nog maar een dag gewerkt economische reden.
Wat kan ik doen want ik vrees dat ik al deze kosten tijdelijk niet allemaal kan betalen.
Want de maand december heb ik ook 4 dagen economich werkloos geweest. En dan was het ook moeilijk, maar dan is wel alles betaald.

Hopelijk weet er iemand raad op mijn vragen
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
saba

#2 , 22 jan 2013 15:56

Hey Rudi,

Je kan ook vragen aan uw ex-vrouw om bepaalde kosten uit te stellen.
Mijn man heeft altijd een voorschot van 400 euro met zijn congé geld.
Dan heb je wat meer speling in de loop van het jaar. Dit voorschot zetten wij onder de vorm van voorschot studiekosten VB jaar 2012 / 2013
met de naam van de kinderen.
Zo heb je ook een bewijs van het voorschot.
Alvast succes .

lucgescheiden

#3 , 22 jan 2013 20:48

Het vonnis kan herzien worden wegens gewijzigde omstandigheden.

O.a. wat de schoolkampen betreft is de wet vrij klaar; u moet via alimentatie instaan voor de
levenstandaard, die minstens gelijk moet zijn aan de uwe.
Hieruit valt op te maken dat wanneer uw levenstandaard daalt, er gegronde redenen bestaan om ook deze van de kinderen aan te passen.

Anderzijds hebt u meer vrije tijd en zou u de kinderen halftijds kunnen opvangen, waardoor de alimentatie aan de mama verschuldigd; wel eens in volledigheid zou kunnen worden opgeheven...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”