Mag een deurwaarder boetes van De Lijn incasseren?

Jeanne
Topic Starter

Mag een deurwaarder boetes van De Lijn incasseren?

#1 , 19 jan 2013 15:38

Mijn zoon heeft een boete van De Lijn gekregen. We zijn niet akkoord met de boete en vangen bot bij De Lijn.

Er is nergens een loket waar je terecht kan en op hun website staan ook de sommen van de boetes niet vermeld.
Een brief naar De lijn sturen heeft weinig uitgehaald. We hebben een brief ontvangen alsof we criminelen waren terwijl we al jaren klant zijn via een abonnement.

Nu hebben we een brief ontvangen van een gerechtsdeurwaarder. Mag die een boete van De Lijn incasseren zonder eerst via de rechtbank te zijn gepasseerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 19 jan 2013 16:38

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jan 2013 16:48

Deurwaarder treed hier op als incasso, en mag dit doen. Of je hem wil betalen is julliue zaak, maar dan komt alles waarschijnlijk voor de rechtbank, en als jullie verleizen zullen de kosten veeeeeeele malen hoger zijn dat de originele boete.

Reclame

Oude Belg

#4 , 19 jan 2013 17:37

Deurwaarder treed hier op als incasso, en mag dit doen. Of je hem wil betalen is julliue zaak, maar dan komt alles waarschijnlijk voor de rechtbank, en als jullie verleizen zullen de kosten veeeeeeele malen hoger zijn dat de originele boete.
Toch maar eens de link bekijken Mava. Waarschijnlijk is het een dwangbevel. De deurwaarder treedt op als deurwaarder, niet als incasso. Het komt dan niet voor de rechtbank, want een dwangbevel is een uitvoerbare titel.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Administratief recht”