verloop van strafklacht PV tot behandeling bij parket

nieuwsgierigroosje
Topic Starter

verloop van strafklacht PV tot behandeling bij parket

#1 , 10 jan 2013 11:13

Beste,
Graag wil ik weten hoe lang het parket nodig heeft voor de behandeling van een dossier. De politie heeft een pv opgemaakt en dit doorgestuurd naar het parket (klacht: misbruik van vertrouwen en niet verlenen van hulp aan hulpbehoevenden). Nu wil ik graag weten hoe lang het duurt eer het parket beslist wat er met deze klacht dient te gebeuren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2013 13:50

U hebt de klacht ( aangifte) gedaan?
Dan hebt u een attest klachtneerlegging gekregen.
U kan u nu als slachtoffer laten registreren. De wijze waarop staat op het document uitgelegd.
Als slachtoffer dient parket u op de hoogte te houden van de opsporingsdaden...

Hoelang het duurt ...dat is een beetje koffiedik kijken. Kan soms meer dan een jaar zijn alvorens het parket een eindbeslissing neemt.

nieuwsgierigroosje
Topic Starter

#3 , 10 jan 2013 14:13

Krijgt de dader ook bericht over de opsporingsdaden?
Kan het zijn dat er soms heel snel beslissingen genomen worden? Bv iemand die onder valse voorwendsels geld probeert af te troggelen (verhaal: sleutel in de auto laten liggen, mag ik 50€ lenen om een taxi te nemen, hier zijn mijn gegevens?). En op basis van wat wordt de snelheid van behandeling bepaald?

Reclame

Franciscus

#4 , 10 jan 2013 14:31

Dat is iets anders mogelijk is dat een gekend iemand en zijn er meerdere slachtoffers.
Politie zet zulke zaken ook op de Algemene Nationale Gegevensbank. En daar wordt door bepaalde politiediensten gezocht naar soortgelijke feiten.

Franciscus

#5 , 25 jan 2013 23:33

@ pluimpje u start een burgerlijke procedure.
Trouwens u hebt bewijzen van een lening tout court .... dat is vrederechter.

pluimpje

#6 , 27 jan 2013 20:10

En bij de vrederechter dient men €45 te betalen voor het behandelen van een zaak. en €5 voor een attest van woonst. Dus een nulsaldo

Ben zelfs al is bij de ouders gaan aankloppen en die weigerden eveneens. Politie heeft mij afgeraden om dit te doen daar anders de ouders een klacht tegen mij zouden kunnen indienen.
niet juridisch geschoold

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”