Welke kosten openbare verkoop komen erbij bij aankoop

Bas26
Topic Starter

Welke kosten openbare verkoop komen erbij bij aankoop

#1 , 29 okt 2012 20:14

Hallo,

Ik heb interesse in een inboedel van een faling.
Weet er iemand hoeveel kosten erbij komen als je een inboedel
wil kopen bij een openbare verkoop?
Bestaan er ergens lijstjes waar het eindbedrag op staan.bv:ik bied 100€ het werkelijke te betalen is bv: 140€

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee

#2 , 30 okt 2012 08:39

De eventuele verhoging voor de kosten wordt vóór de veiling door de gerechtsdeurwaarder en/of de veilingmeester meegedeeld. Dit geldt eveneens wanneer er BTW verschuldigd is.

meestal bij een inboedel zal er geen verhoging zijn, gegeven bod = betalend bod.

Oude Belg

#3 , 30 okt 2012 09:54

Als de openbare verkoop via het internet verloopt, komen er vaak wel kosten bij; gewoonlijk zo'n 40%. Dat vind je terug bij de voorwaarden. Bij een "gewone" gerechtelijke verkoop zijn de kosten normaal ten koste van de gefailleerde, zoals Hawkee al schreef, en betaalt de koper dus geen kosten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Bas26
Topic Starter

#4 , 30 okt 2012 19:53

Mercikes,ik zal het dan maar eens tegoei vragen terplaatse.grtjs

Bas26
Topic Starter

#5 , 04 nov 2012 11:37

Bij deze openbare verkoop kwam er in totaal 42% bij.
mvg

Oude Belg

#6 , 04 nov 2012 13:13

Bedankt voor deze follow-up ;-)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”