Hallo iedereen
Op woensdag 19 september ben ik een messenset gaan bestellen bij X in stad Y. Inclusief gravering heb ik in totaal €347 betaald, dit heb ik reeds cash betaald op woensdag. De dag erna (donderdag 20 september) zou ik het kunnen afhalen. Dus donderdag ben ik omstreeks 14u naar daar gegaan maar bleek dat een medewerkster zich had gesneden en naar het ziekenhuis was samen met de persoon verantwoordelijk voor de graveringen, ze hadden me gegarandeerd dat de ze in een half uur terug zouden zijn en dat ze mijn messen als eerste gingen graveren. Geen probleem voor mij, ik ging ondertussen wat boodschappen doen. Een half uurtje later kwam ik terug in de winkel en bleek dat mijn naam verkeerd gegraveerd was. Ipv een U in mijn voornaam staat er een A, ik heb mijn naam gewoon in geschreven schrift genoteerd en niet in hoofdletters (wat ook niet vereist was) en mijn gsmnummer stond ook duidelijk op het blad. Nu zag ik duidelijk op hun exemplaar van de bestelbon dat mijn U verandert is in een A, en dit is zéker niet door mij gedaan. Ik heb mijn exemplaar nog van de bestelbon en hier is duidelijk, althans mijn oordeling, te zien dat het een U is. Nu, de enige compensatie die zij wouden voorzien is de 20 euro graveringskosten terugbetalen, hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan en heb alles daar laten staan en gezegd dat ze nog wat van mij zouden horen.
De dag erna op vrijdag 21 september heb ik een aangetekend sturen verzonden met ingebrekestelling en dat ik binnen de 8 dagen het totale bedrag op mijn bankrekening verwacht. Indien niet, zou ik verdere stappen ondernemen. Volgens de tracking is de brief dinsdag aanvaard en de termijn is dus ondertussen vervallen, maar het bedrag staat niet op mijn rekening.
Ik zit uiteraard heel verveeld met heel de kwestie, bij twijfel konden ze altijd even bellen ter bevestiging maar ze besloten dan maar de gok te nemen en zelfs mijn naam op de bestelbon aan te passen (vervalsing van geschriften?). Nu komt mijn vraag zo wat, hoe moet het nu verder? Ik beschik niet over een rechtsbijstandverzekering dus ik weet niet goed wat doen. Soms advies?
Alvast bedankt
K.