Betalende SMS ?

patjebrussel
Topic Starter

Betalende SMS ?

#1 , 01 okt 2012 12:40

Hoe kan ik te weten komen dat een sms betalend is of niet ?
Ik krijf een ongevraagde sms van een interimkantoor, nooit contact mee gehad, niets gevraagd. Nadien krijg ik een sms van Mobistar dat ik betalende nummers van sms kan blokeren. Toeval of niet, maar hoe kan ik nu weten dat die bepaalde ongevraagde sms van dat interimkantoor betalend is ? Het nummer bestaat uit 4 nummers, beginnend met een 8

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 01 okt 2012 19:25

Kan u dat niet zien op uw gsm-factuur? Ik kan perfect elke oproep/sms zien op de factuur met daarnaast de kostprijs.

patjebrussel
Topic Starter

#3 , 01 okt 2012 23:13

Nee, ik heb geen abonnement, en dat zou het trouwens te laat zijn.

Reclame

VDG2

#4 , 02 okt 2012 07:20

Ik heb ook geen abonnement. Ik kan dit bekijken in een online overzicht. Neem even contact met uw provider, mogelijks hebben zij een antwoord op uw vraag.
Dit terzijde, het lijkt me niet echt opportuun om als interimkantoren betalende sms'jes te sturen. Gezien niet iedereen een abo heeft of krediet op de herlaadkaart, zou het niet echt efficiënt zijn, me dunkt.
Contracteer dus eens uw provider en in principe zouden zij u een antwoord op uw vraag moeten kunnen geven.

SvenV

#5 , 02 okt 2012 09:47

Op volgende site van Proximus (Belgacom) staat er dat nummers beginnend met het cijfer 8 gratis zouden zijn:

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... annulering" onclick="window.open(this.href);return false;

patjebrussel
Topic Starter

#6 , 02 okt 2012 10:47

Bedankt SvenV en VDG2. Ja, zou maar al te gek zijn dat ze zich zouden moeien met betalende sms'sen voor werk, dan had dit al lang eens in het nieuws geweest. Zal wel toeval geweest zijn dat ik een sms van Mobistar kreeg na die andere sms, voor hen is misschien elk verkort nummer 'verdacht'.

Terug naar “Archief”