Dat klinkt redelijk.Aangezien u stelt dat de haag er jaren geleden is geplaatst , zal aangenomen worden dat u daarmee akkoord was . ( wat niet wil zeggen dat buurman wettelijk gehandeld heeft) , maar door het feit dat u niet geprotesteerd hebt , wordt aangenomen dat u akkoord was , en is de haag nu dus gemeenschappelijk , met allerlei gevolgen vandien .
Ik heb er foto's van en mijn overburen kunnen evt. getuigen. Het is niet mijn bedoeling om er meteen de politie bij te halen wel om de buurman er op te wijzen dat dit onwettelijk is zodat hij er dan (hopelijk) mee gaat stoppen.Een andere zaak is natuurlijk het sproeien op uw eigendom .
"Art. 535. ( Strafwetboek ) Met gevangenisstraf van een maand tot drie jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot vijfhonderd [euro] wordt gestraft hij die vruchten te velde of natuurlijk opgekomen of gepoot plantsoen kwaadwillig afsnijdt of verwoest. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>"
U dient echter zelf voor de bewijsvoering te zorgen . ( Foto's , camera installeren , getuigen ) .
Het zal dan een kort contact zijn want dat snoeien is op 2 minuten gebeurdIdd. u mag de haag zelf scheren langs uw kant . ( kan ook bevorderlijk zijn voor het goede burencontact ) .
Ik heb enkel foto's van een bruine gazon. Ik denk niet dat ik een geldig bewijs ga kunnen bekomen aangezien hij wacht tot ik niet thuis ben om zijn gif te sproeien.Verder kunt u kordaat optreden , en uw buurman vertellen waar het op staat ( gif sproeien ) .
Foto's , zegt u . Moeten wel foto's "op heterdaad " zijn . Niet van het bruine gazon alleen .
Een kordaat gesprek kan al helpen . Een politiewagen met loeiende sirene hoeft nu ook weer niet , u kunt uw wijk- of kwartieragent eens aanspreken , die dan wel eens discreet met de buurman zal gaan spreken . Wijkagenten hebben nog altijd een "sociale" functie wat buren conflicten betreft .