mijn ex vrouw heeft dus de echtelijke woning verlaten begin september 2011, de dag nadien zat ik dan reeds bij de advocaat met de hoop alles zo vlug mogelijk gergeld te krijgen.
zij heeft het huis ontvlucht tijdens ik gaan werken was en ze heeft mee genomen wat ze wilde de rest heeft ze achtergelaten, hierbij is er een paar beschaidigingen gebeurd aan de huurwoning.
Uitspraak scheiding was er eind janari 2012, zij vroeg hierbij niet om onderhoudsgeld.
Akte van scheiding is nog altijdniet in mijn bezit.
Het is nu zo dat ik een zelfstandig bijberoep heb, zij was meewerkende echtgenote (oa boekhoudster) en zij deed het meeste van de zelfstandige activiteit.
Dit gebeurde in een appartement die we huurden als tweede woning waarbij we beiden het huurcontract onderrtekend hebben, na onze splitsing heb ik geen enkele mogelijkheid deze activiteit verder uit te baten zodat het eigenlijk een overbodige last aan het worden is.
Na het verlaten van de echtelijke woning zijn er nadien vele openstaande schulden boven water gekomen.
Ook zijn er vele rekeningen betaald geweest die gemaakt zijn tijdens het huwelijk, deze zijn allemaal door mij betaald.
We waren niet onder contract getrouwd dus zonder enige vrijwaring van toestanden eigendommen.
De schulden die gemaakt zijn tijdens het huwelijk en alle verdere kosten kan ik daarvan de helft terugeisen aan haar?
De schulden die gemaakt zijn in verband met de eenmanszaak kan ik dit verhalen op haar, het betreft hier wel een aanzienelijk bedrag.
Het tweede verblijf, zij houdt zich van de domste en laat mij voor alle kosten opdraaien kan dit zomaar?
Ik heb ook bekeuringen betaald die zij met mijn wagen heeft gemaakt en de betalingen achtergehouden heeft kan ik de helft terugeisen of volledig.
Een onderlinge scheiding van goederen is nog niet opgemaakt, haar advocaat heeft wel een brieg gestuurd dat ze enkel nog een paar boeken terugwilt verder niets.
Zij doet zogezegd part time werk thuis zodat ze maar een loonfische heeft van 550 euro per maand dit terwijl haar nutskosten alleen al bij de 1000 euro liggen.
Soms is het hard te geloven maar ik heb zelden of weinig vrije tijd, ik ben helemaal alleen zonder enige hulp hoe dan ook, ben dagelijks 13 uur van huis weg voor het werk, ik weet dus niet meer hoe ik deze zaken kan opgelost krijgen, vragen aan de advocaat blijven praktisch onbeantwoord en het begint een financiele ondergang te worden voor mij.
Alvast bedankt voor de reacie's