Hoi,
Om een lang verhaal kort te maken hier een beknopt overzicht van ons probleem.
Half maart 2012 kochten we met drie personen via Travelbird een Ferraririt (30 minuten) bij een firma in nederland twv 270 euro.
We boekten een rit die door zou gaan op 13/07/2012. We legden daarom meteen een dag verlof vast. Drie dagen voor de uiteindelijke rit kon deze niet doorgaan wegens een defect aan de wagen, omdat dit volgens 'de firma'l overmacht is konden we ons geld niet terug krijgen. Een bewijs sturen van de reparatie was evenwel niet mogelijk omdat de mensen van rirmal blijkbaar zelf aan hun Ferrari werken en dit dus niet in een officiële werkplaats gebeurt .
Op internet vond ik 4 blz vol reacties van mensen die niet konden rijden omwille van een “defect” hierbij enkele voorbeelden;
Elisabeth
07-05-2012
Zeer slechte ervaring! Ferrari voor half uur geboekt, 2 keer kapot. Op zich geen probleem, alleen hebben we de 2e keer een uur op Travelbird gewacht om dan zelf te bellen om te vragen waar ze bleven terwijl de persoon op 2 min afstand van ons was. Hoezo klant is koning?
Vealosz Geplaatst: 19-03-12 00:15
Geregistreerd: 16-07-07
Berichten: 1399
Woonplaats: Arnhem
Bij mijn vriendin werd vorig weekend toen ze in een cafeetje vlakbij zaten te wachten tot ze aan de beurt waren ook afgebeld met de woorden dat ze hoopte dat ze er al niet waren, want de Ferrari was kapot. De rijder daarvoor reed op een weg, en mocht gas los trekken, en wou schakelen van 2 naar 3, waarna hij ineens de pook in de handen had.
Nog iemand anders schrijft;
Oktober vorig jaar heb ik voor mijn vriend via de site van actie van de dag, een bon voor 20 minuten Ferrari rijden gekocht. Wij hadden meteen een afspraak gemaakt voor september in Amsterdam en deze werd afgezegd. Later hadden wij voor 3 december een afspraak gemaakt in Eindhoven, deze bleek na 2 maanden van te voren gereserveerd te zijn opeens volgeboekt te zijn! Daarna hadden wij voor morgen (zaterdag) een ritje geboekt in Eindhoven. Dinsdag de bevestiging en het tijdstip dat mijn vriend Ferrari mocht rijden gekregen. Vandaag wordt hij gebeld dat de Ferrari kapot is en er dus niet gereden kan worden. Dit is dus alweer de 3de keer dat zij afzeggen.
We kregen een ticket voor aan latere datum (en daarbovenop nog een slipcursus) en we zouden met de hoogste prioriteit ingepland worden bij een volgende datum.
Na veel zoeken (we hebben geen verlof meer) vonden we een datum op zaterdag 13/10/2012. Hoewel we dus met de hoogste prioriteit ingepland zouden worden kregen we opnieuw bericht dat we niet konden rijden omdat er nog anderen voor ons waren.
We hebben echt geen zin meer in dit kastje-en-muur-verhaal en willen ons geld terug want de firmal is dus duidelijk niet in staat een alternatief te verwezelijken waar wij genoegen mee kunnen nemen.
Het gaat hier volgens mij niet meer om overmacht (een reden uit de algemene voorwaarden waar de firma graag mee uitpakt) maar om puur wanbeleid. Als ze om welke reden dan ook met lange wachtrijen zitten moeten ze maar 5 wagens inzetten om de mensen te geven waar ze recht op hebben.
Ik zal ook een klacht indienen bij het Europees Centrum voor de Consument België want dergelijke scrupuleuze praktijken kunnen voor mij niet door de beugel!
Graag jullie mening bij deze situatie,
Alvast hartelijk bedankt.