Adres aan sleutelbos

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Adres aan sleutelbos

#1 , 03 aug 2012 12:20

Iedereen kan wel eens een sleutel of zelfs een hele sleutelbos verliezen.
Daarom is het zeker niet aangewezen uw adres aan deze sleutelbos te hangen, kwestie van inbrekers geen gelegenheid te geven.
Maar is het veilig een GSM nummer van een pre-paidkaart eraan te hangen?
Hiervan zijn de naam en adresgegevens toich niet gekend. En zo kunnen eventuele eerlijke vinders u toch nog kontakteren en de sleutels terug bezorgen.
Vraag is dus: veilig of niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 03 aug 2012 13:10

Ik zie het probleem niet. Dat moet ieder toch voor zichzelf weten of hij dat al dan niet als een veiligheidsrisico wil beschouwen. Een prepaid en zelfs abo is niet aan een adres gekoppeld. Ik heb trouwens nog nooit een sleutel verloren behalve dan de sleutel van mijn huurkluis bij de bank. En die ben ik al een jaar of tien verloren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Gebruiker21

#3 , 21 aug 2012 14:53

Iedereen kan wel eens een sleutel of zelfs een hele sleutelbos verliezen.
Daarom is het zeker niet aangewezen uw adres aan deze sleutelbos te hangen, kwestie van inbrekers geen gelegenheid te geven.
Maar is het veilig een GSM nummer van een pre-paidkaart eraan te hangen?
Hiervan zijn de naam en adresgegevens toich niet gekend. En zo kunnen eventuele eerlijke vinders u toch nog kontakteren en de sleutels terug bezorgen.
Vraag is dus: veilig of niet.
Hangt er vanaf. Mijn GSM nummer is bijvoorbeeld terug te vinden op internet als je ernaar googled, aangezien ik daarop voor commerciële doeleinden bereikbaar moet zijn. Dit is ook een pre-paid nummer.

Dit doet me denken aan een just-married-grap die met vrienden van mij uitgehaald is (Was wel in een landelijke gemeente waar iedereen iedereen kent): er werden een massa oude sleutels ingezameld door vrienden, allemaal voorzien van een sleutelhangertje met het adres van het bruidspaar aan, en dan "te vinden gelegd" in héél de gemeente. Het koppeltje heeft de dagen daarna zowat de helft van het dorp aan hun deur gehad met de vraag of ze hun huissleutel niet verloren waren ;-). Na twee dagen hing er een briefje op hun deur: "Vriendelijk bedankt, maar de sleutel die u gevonden hebt is niet van ons. U mag hem gerust houden." :-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#4 , 21 aug 2012 15:03

Of u kan ze laten afgeven dus vermeld het adres van politiebureau in uw zone of afdeling

Gebruiker21

#5 , 21 aug 2012 15:10

Of u kan ze laten afgeven dus vermeld het adres van politiebureau in uw zone of afdeling
Of maak een e-mail adres aan: "[email protected]" en zet dit op uw (lange) sleutelhanger ;-). Wel zien dat dat e-mail adres niet verloopt, want veel ga je dat niet gebruiken, waarschijnlijk, maar als je je sleutels kwijt bent, weet je wat je moet checken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”