Goedemorgen iedereen.
Ik heb een probleem met een aannemer aangaande een verbouwing van onze dak na een brand. Er is een betwisting aangaande het metsen van een muurtje waarbij ik niet akkoord ben met de werkuren. Het materiaal werd betaald. Zijn raadsman dreigt ons nu voor de rechter te dagen. Mijn vragen :
1. Waar zoek ik een advocaat in het Brusselse (liefst perfect tweetalig) die zo'n zaken verdedigen? (mijn echtgenoot is Franstalig)
2. Deze zaak wordt normaal behandeld voor de rechtbank van eerste aanleg te Leuven. Mag een advocaat uit het Brusselse voor ons daar pleiten of moet ik een advocaat nemen in Leuven?
3.Denkt U dat een aanvraag via onze advocaat voor een minnelijke schikking (vb: ik betaal 3 werkdagen uren i.p.v de gevraagde 8 dagen?)zou helpen?
4. Het gaat over een som van 3000 Euro. Kan iemand mij vertellen hoeveel het hem zou kosten indien hij ons voor de rechtbank daagt?
5. Indien we voor de rechtbank gedaagd worden,hoelang duurt het ongeveeer ,v??r dat we moeten verschijnen?( 1 maand, 3 maand,1 jaar....?)
Sorry voor al deze vragen, maar ik ken er echt niets van zo'n zaken en ik wil toch een stapje v??r zijn.... Hartelijk bedankt.