dertien en mag kiezen?

dropke
Topic Starter

dertien en mag kiezen?

#1 , 13 jul 2012 13:09

in november start ik een procedure op om het alli van een van m'n zoons te verhogen omdat de opleiding die hij volgt vrij duur is. m'n ex komt in niets tussen en betaalt enkel alli voor de kids. sindsdien is het getouwtrek begonnen... de school waar m'n dochter gaat is ineens niet meer goed genoeg... dat haar vader tien jaar geen intresse had in de opleiding die ze volgt, doet niets meer ter zake... de school op een paar km van haar vader zal oh zo goed zijn, en ze mag zelfs pendelen zegt haar vader... tegen mij, tegen haar zegt hij dat het veel beter voor haar zal zijn dat ze daar bij hem gaat wonen...
op 30 juni is ze naar ginds gegaan, ondanks het feit dat het vonnis heel anders spreekt, maand juli bij de mama maand augustus bij de papa... wil m'n ex haar niet mee naar hier geven.
hij heeft me in een hoek gedreven en ik weet geen kant uit.
hij heeft z'n advo geraadpleegd en die spreekt over integratiedagen, een lacher is het want op die eerste 14 dagen, is ze 1 dag geweest. en waarom integreren, ze was amper een week weg...
ondertussen heb ik ze niet meer gezien... terwijl hij oh zo lief beweert dat ik haar moeder en hij niet wil dat ik ze niet meer zie... maar dat hij haar idee respecteert dat ze daar blijft wonen...
m'n advo zegt dat ik hier allemaal niks kan aan veranderen...
het kan toch niet dat ik m'n dochter niet meer zie??? ze is dertien, ze wordt gehoord door een rechter, akkoord maar wil dit zeggen dat ze geen contact meer met moet hebben, omdat haar vader het zo weet draaien dat al wat hij niet of fout gedaan heeft die jaren, eigenlijk mijn schuld is in zijn ogen?
ik snap het allemaal niet meer en het vreet aan me...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2012 14:30

Aangifte bij politie wegens niet houden aan vonnis.. is een strafbaar feit.

dropke
Topic Starter

#3 , 13 jul 2012 16:14

oh maar dat heb ik gedaan zenne.

Reclame

ovan

#4 , 15 jul 2012 18:46

...het kan toch niet dat ik m'n dochter niet meer zie???....
oh dat kan zeker..hoeveel voorbeelden moet je hebben...en de klachten gaan daar in eerste instantie niks aan veranderen!...als het kalf verdronken is, ja dan misschien?
Je zal veel meer klachten moeten neerleggen alvorens men op het parket in gang schiet.
...ik snap het allemaal niet meer en het vreet aan me.......
begrijp ik, en bereid je voor op het ergste. Ga er van uit dat justitie niet zal bijdragen tot de situatie... de intentie van de advocaat van de tegenpartij toont dat al aan....ze gaan tijd winnen, en je dochter van jou vervreemden....DAT gaat Justitie gewoon toelaten.
Je dochter gaat daar ook zeggen dat ze niet wil...Dan gaat justitie zelf zeggen..."tja..we kunnen haar niet dwingen"...
Uw ex maakt misbruik van het feit dat Justitie niet werkt, en dan nog...zelfs al wordt hij veroordeeld? Wat gaat dat veranderen? Als hij echt slechte intenties heeft...zal hij winnen van jou en met medewerking van justitie...

Hou echter jezelf sterk...zorg dat op een of andere manier, je er altijd kunt en zult staan voor je kinderen.... sterkte en succes!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

eylis

#5 , 15 jul 2012 20:04

ovan, het is géén goed idee persoonlijke (negatiev ervaringen als raad te geven... dropke denkt nu dat ze zich gewoon sterk moet houden (ja natuurlijk moet ze dat: maar dat is niet het juridisch advies dat ze nodig heeft) en je geeft haar de boodschap mee dat wat ze ook onderneemt, het toch maar boter aan de galg is.
Jij hebt zo'n ervaring geha

eylis

#6 , 15 jul 2012 20:11

sorry , slip of the toetsenbord...
jij hebt zo'n ervaring gehad, en velen met jou, maar dat mag en kan je niet als raad geven: "ja dien maar klacht in, het haalt roch niets uit". Dat is zoveel als: ga maar in een hoekje zitten wenen; het is naar de maan.

Neen, in mijn omgeving heb ik het meegemaakt en ook nog andere voorbeelden sterken me in de overtuiging dat klacht indienen, de richtlijlen nauwkeurig volgen, correct omgaan -zelfs met andere ouders - die de vloer aanvegen met de wet op den duur WEL loont.
Inderdaad, het kost energie, tijd, geld en zelfs bloed en tranen. Maar het gerecht eist op den duur wél haar rechten.
Dus ja, waarschuw dropke gerust dat het niet makkelijk zal zijn, maar geef tips waar ze iets aan heeft: toon haarconcreet de valkuilen en de zaken waar ze op moet letten. Jij als ervaringsdeskundige (van een negatieve ervaring) kan dat.
Maar ontneem haar niet de moed om stappen te ondernemen , want dan haalt het inderdaad niets uit...

dropke
Topic Starter

#7 , 16 jul 2012 19:24

ik heb vrijdagavond een dagvaarding toegekregen voor kortgeding om voorlopige maatregelen te regelen. want het zou tot oktober duren eer het voor de jeugdrechtbank kan voorkomen. donderdag moet ik naar de rechtbank hiervoor, allee 't is te zeggen m'n advo.
m'n ex vraagt om 1 zaterdag op de 2 m'n dochter naar mij te laten komen in juli...ha, alleen zijn er dan nog maar twee weken, als de rechter direct uitspraakt doet natuurlijk...
maar die middag had ik m'n dochter aan de lijn met de vraag of ze vanaf vandaag een week mocht komen... en dan zat er vandaag een mail van ex in m'n box, met de vraag of ze dan volgend weekend tot de 31 ste ook mocht komen... allee moet ik dit nu snappen?
let op, ik ben blij als m'n dochter hier is, maar ik ben wel niet zo wanhopig dat ik aan een koordje hang... wat is zijn opzet nu? dat als ik hierop nee zou zeggen hij naar de jeugdrechter kan zeggen, of zelfs donderdag naar de rechter dat ik m'n dochter geeneens meer wil zien?
nu morgen ga ik naar advo om donderdag voor te bereiden. ben benieuwd wat ze zal zeggen, 't zal me misschien allemaal duidelijker worden... maar inderdaad gelijk eylis zegt, tips en triks zijn altijd welkom, want ik hou er inderdaad rekening mee dat hij met heel veel zal wegkomen... en misschien moet ik me dan maar tevreden stellen met wat hier op forum gezegd werd, puberdochters zetten zich af tegen hun moeder maar naderhand trekt da weer bij... pffff, kweet het niet. al had ik tot nu altijd wel het juiste vertrouwen in het gerecht...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 jul 2012 19:33

Misschien ook aanwezig zijn ..... kan gebeuren dat jeugdrechter ouders in zijn kaler wil horen....

dropke
Topic Starter

#9 , 17 jul 2012 05:50

ja naar jeugdrechtbank zou ik zeker gaan.. maar donderdag is het gewoon eerste aanleg waar het kortgeding plaatsvindt.

ovan

#10 , 18 jul 2012 13:51

Zeker aanwezig zijn... laat zien wie je bent, en minstens dat je kind belangrijk is. ivm de klachten...er zijn 1000 reden om geen klachten neer te leggen en er zijn er enkele om dat wel te doen.

[niet ter zake doende comentaar verwijderd:Vandebos]
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder
Contacteer: Website

#11 , 19 jul 2012 01:41

in november start ik een procedure op om het alli van een van m'n zoons te verhogen omdat de opleiding die hij volgt vrij duur is. m'n ex komt in niets tussen en betaalt enkel alli voor de kids. sindsdien is het getouwtrek begonnen...

Ter zake nu. Je zou iemand moeten vinden die het getouwtrek kan ombuigen tot samen akkoorden maken.
Namen en adressen van 1 of meerdere advocaten die dat willen en kunnen tegen een kindvriendelijk tarief mogen wij hier op het forum niet geven dus doen we dat ook niet.

Bovendien zou men zichzelf de vraag kunnen stellen wat adviezen waard kunnen zijn om zichzelf gaan te wapenen die eigenlijk als doel hebben juridische procedures te beginnen...

RR

roderidder

#12 , 19 jul 2012 02:16

het kan toch niet dat ik m'n dochter niet meer zie???
Een generaal van het leger weet als hij opdracht geeft een bom te laten vallen boven vijandelijk gebied dat er ook kans is op collateral damage
Wat velen niet beseffen of minstens zwaar onderschatten is als een ouders gaan scheiden de collateral damage is dat duizenden kinderen per jaar 1 van hun ouders niet meer zien.

Nu met dat besef, met die wetenschap dat het wel kan ben je op zich niets

Vraag de rechter een 50/50 regeling voor de duur van 1 schooljaar en in de uitspraak te laten opnemen dat het OM (openbaar ministerie) minstens medeverantwoordelijk moet dragen voor een minimaal frequent en regelmatig contact tussen de ouders.

RR

dropke
Topic Starter

#13 , 19 jul 2012 09:37

ondertussen hebben we een akkoord voor een klassieke regelen, een weekend om de 14 dagen bij mij, en de helft van de verloven. ja kan niet echt anders he, want ze gaat in gent naar school gaan.
maar ondertussen is hij alweer bezig dat ook in twijfel te trekken om de vraag te stellen over de slaapplaats van dochter. want hij denkt dat haar broer, die zelf een kamer heeft, haar kamer gaat overnemen... en waar gaat zij dan moeten slapen? ik snap niet waar hij dit vandaan haalt, en of dit niet een proberen is, om ze hier weg te houden.. want zou het op den duur wel denken he...
of wel mankeert er iets in z'n hoofd, want het is zijn situatie die hij even omdraait... zoon en dochter slapen samen op een kamer, ...en hoe gaat hij dit nu oplossen... dus doet 'm maar alsof het andersom is, net gelijk met al de andere zaken die hij me voorschotelde in de afgelopen maanden.

roderidder

#14 , 19 jul 2012 10:33

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij het op een gegeven moment het heel smerig wilde spelen en erg snode plannen had.
Niemand van Uw nog zijn omgeving wordt van dergelijk gedoe beter.

Gelukkig is er toch ook nieuws van dat de rust relatief gezien mogelijks vrij snel zou kunnen terugkeren
Daarin wens ik je zeker succes

[niet ter zake doende commentaar verwijderd:Vandebos]

Wel bij scheiden hoort collateral damage ... we onderschatten dat volgens mij heel erg en we willen het niet zien
Laten we het anders formuleren zonder moeilijke woorden. Een ongewild neveneffect van echtscheiding dat we erbij (/moeten) nemen is dat er kans bestaat dat je je kinderen verliest.
De rechtbank met al zijn tentakels zit daar zo goed als altijd voor iets tussen

Misschien dat moderator vandenbos dat ook van mij wegdoet want juridisch iets niets van dit alles terzake doent

[Enkel die opmerkingen die niet ter zake doen worden verwijderd, als ik delen van een post verwijder wordt dit steeds kenbaar gemaakt op de u ondertussen gekende wijze. Gelieve de "blablabla regels" van dit subforum te respecteren: Vandebos]

RR

roderidder

#15 , 19 jul 2012 11:34

[Rodenridder, luister eens goed naar mij!!

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=21615" onclick="window.open(this.href);return false;

Lees en respecteer: Vandebos]

Terug naar “Echtscheiding”