Hallo,
Ik heb hier vandaag een betekening ontvangen met een uitspraak in hoger beroep.
Wie kan er mij een beetje uitleg geven ivm punt 6. Beslissing?
Daar ik een volledige leek ben in de juridische wereld.
Had ik mij burgerlijke partij gesteld in eerste aanleg.
De veroordeelde is hierop in beroep gegaan.
Het hoger beroep heb ikzelf laten schieten en ben niet meer geweest.
Dit staat er te lezen:
Het hof, Beslist op grond van de hoger vermelde redenen, binnen de perken van de hogere beroepen zoals hierna bepaald, bij verstek ten overstaan van de burgerlijke partijen "ik", "persoon x" en op tegenspraak ten overstaan van de burgerlijke partij "persoon y" en beklaagde "persoon z".
Verklaart het hoger beroep van de beklaagde "persoon z" ontvankelijk.
Verklaart het hoger beroep van het openbaar ministerie ontvankelijk.
Opnieuw recht doende binnen de perken van de ontvangen beroepen.
6.1 op strafgebied
Verklaard beklaagde "persoon z" niet schuldig aan de haar ten laste gelegde feiten en spreekt haar vrij hiervan.
Ontslaat voornoemde beklaagde van elke tegen haar uit dien hoofde uitgesproken veroordeling.
Legt de kosten van de strafvordering in beide aanleggen wat haar betreft ten laste van de belgische staat.
6.2 op burgerlijk gebied
verklaart zich onbevoegd om kennis te nemen van de vordering van de burgerlijke partij "ik" tegen beklaagde "persoon z"
Verwijst voornoemde burgerlijke partij in de kosten van stelling in beide aanleggen mbt beklaagde "persoon z", deze voorgeschoten door de openbare partij, begroot op 74,81€.
Stelt vast dat de burgerlijke partijen "persoon x" en "persoon y" voor de eerste rechter geen vordering stelden tegen beklaagde "persoon z".
Verklaart de vordering van "persoon x", zoals geformuleerd ter terechtzitting van het Hof, onontvankelijk.
Laat aan de Belgische staat de kosten in graad van beroep van de beweerde burgerlijke vorderingen door "persoon x" en "persoon y" tegen beklaagde "persoon z".