faktuur op naam van eigenaar

tsmet
Topic Starter

faktuur op naam van eigenaar

#1 , 19 jun 2012 20:50

Beste,

Ik zit met volgende vragen,mijn ex-vriendin eist van mij al de fakturen die ze ooit voor mij betaalt heeft (fakturen staan op mijn naam) voor de renovatie van mijn eigen woning terug,ik heb nochtans terugbetalingen gedaan via overschrijving (maar zonder enige vermelding) naar haar rekening en in contant geld omdat dit in de periode '98-2000 was en er er toen nog niet echt sprake was via internet bankieren.
Deze periode hadden we een relatie en zijn we na de werken feitelijk gaan samen wonen.
Kan er iemand mij zeggen of ze deze bedragen van de oude fakturen nog kan terug eisen,ook al stonden deze op mijn naam?
Vraag 2, op mijn eigendom had ik geiten staan die geregistreerd zijn onder een beslag voor kleine herkouwers dat ook op mijn naam staat, de eerste geit is gekregen en hier is geen faktuur van de andere zijn op het beslag zelf geboren dus ik kan hier onmogelijk een faktuur van hebben, hoe kan ik nu aantonen dat dit mijn geiten zijn?

Alvast bedankt voor de reactie...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 26 jun 2012 21:29

Investeringen die de kosten van het samenleven overtreffen kunnen worden teruggevorderd. U zegt dat u terugbetalingen deed, niet altijd met vermelding, doch u zal de bedragen allicht wel aan uw facturen kunnen linken. U maakt het totaal van uw terugbetalingen en het totaal van uw facturen en u zal wel ergens in de buurt uitkomen zeker? Voor het cash geld ligt het moeilijker.

Voor de grote geit en kleine geiten: bezit geldt als titel.
Voor de kleine geiten: simpele dna-test
Plus est en vous

Yvon

#3 , 09 jul 2012 07:23

Uit uw register voor DGZ blijkt toch dat ze bij u geboren zijn die jonge geiten?
Is afdoende bewijs.

Reclame

mapleleiah

#4 , 11 jul 2012 13:01

Ik bevond mij tot voor kort in ongeveer dezelfde situatie: had een relatie zonder getrouwd te zijn en ex wilde mij facturen aansmeren voor goederen die hij zou gekocht hebben voor een woning die we bouwden. Ik betwijfelde echter of die facturen echt waren. Mijn advocaat en ik hebben dit dan ook aangevochten. De notaris besliste in mijn voordeel. Zijn "filosofie" was dat er verondersteld wordt dat wij de overeenkomst hadden dat hij die facturen tijdens onze relatie zou betalen (als die facturen al echt waren) en dat hij die niet kon terugvorderen. Hij maakte wel duidelijk dat in een rechtbank de uitkomst onzeker was ... blijkbaar is er bij samenwoning geen duidelijke regeling. Ex heeft gelukkig het verstand gekregen zijn onrealistisch hoog bedrag aan facturen te laten schieten, zodat we de zaak konden afronden zonder rechtbank.

Kort gezegd: bij samenwonenden is er geen eenduidigheid over wie wat moet terugbetalen. Maar u hebt alvast wel enig vorm van bewijs via die overschrijvingen ... al kan er twijfel bestaan omwille van het feit dat er geen beschrijving bijstaat.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”