Afspraken worden niet nagekomen ivm garantie wagen..

WindowsXP
Topic Starter

Afspraken worden niet nagekomen ivm garantie wagen..

#1 , 05 jun 2012 15:27

Hallo,

Ik heb 8 maanden geleden een wagen gekocht en ik had 12maanden garantie.. nu.. er zijn 2 problemen die moeten nagekeken worden door de service en de verkoper heeft al enkele keren beloofd dat hij een afspraak ging regelen maar uiteindelijk is er HELEMAAL NIETS van gekomen en nu pakt hij ook al men telefoon niet meer op of belt hij ook niet meer terug!! :evil:

Ik heb zelf met de service gebeld en hun zeggen dat ze een afspraak willen geven en het willen nakijken maar.. dat natuurlijk bij het terug ophalen van de auto de rekening moet betaald worden... ,en aangezien de verkoper laat merken dat hij het niet wilt gaat het uit men eigen zak zijn natuurlijk en dat is laatste wat ik wil... .

Wat kan ik eig in deze geval doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2012 15:38

Twee vragen:
1. Van wie hebt u die wagen gekocht (particulier of handelaar)?
2. Was die wagen nieuw?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WindowsXP
Topic Starter

#3 , 06 jun 2012 00:12

Twee vragen:
1. Van wie hebt u die wagen gekocht (particulier of handelaar)?
2. Was die wagen nieuw?
1.handelaar
2.neen het is een occassiewagen

Reclame

Turaki

#4 , 06 jun 2012 07:00

Wel, telefoongesprekken zijn moeilijk bewijsbaar. AS met beschrijving van problemen, en vraag om u zo snel mogelijk te contacteren (pakweg 2 weken) om herstelling te regelen, waarna u herstellingen zelf zal laten uitvoeren en kosten terugvorderen voor rechtbank (verwijs naar aanzienlijke meerkost voor hem hiervan). Tevens ook eerdere telefonische contacten vermelden.

JPV

#5 , 06 jun 2012 07:44

oppassen: volgens windowsXP gaat het hier over 2 problemen die nagekeken moeten worden. Het is dus nog niet zeker dat er effectief een probleem is die onder garantie zal moeten vallen. Kan zijn dat bvb de auto een raar geluid maakt, maar dat dit bvb gewoon is omdat er een steentje ergens bij de motor zit (bvb). Dan is het geen kwestie van garantie :).

Nu, daar moet je tegenover de garantieverlener niet direct vanuitgaan, hé.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2012 12:01

Hier de wetgeving .... kan dan eens worden nagelezen
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

WindowsXP
Topic Starter

#7 , 06 jun 2012 17:17

maar dat dit bvb gewoon is omdat er een steentje ergens bij de motor zit
Zeg ma ben jij de grappigste thuis ofzo man????... bij mij allesinz niet! :evil:
Hier de wetgeving .... kan dan eens worden nagelezen
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Hartelijk bedankt! :) Toch nog een serieuze(nuttige)reactie..............

JPV

#8 , 06 jun 2012 20:55

Het was een serieuze reactie. ik zei " Kan zijn". Niet dat dit bij jou zo zou zijn.

Als je begint over garantie, wees dan zeker dat het een probleem is dat niet door gewone slijtage of dergelijke is ontstaan.

WindowsXP
Topic Starter

#9 , 06 jun 2012 22:05

Het was een serieuze reactie. ik zei " Kan zijn". Niet dat dit bij jou zo zou zijn.

Als je begint over garantie, wees dan zeker dat het een probleem is dat niet door gewone slijtage of dergelijke is ontstaan.
Ik weet het verschil wel tussen slijtage en of iets anders.. alhoewel bij sommige dingen toch wel discussie's ontstaan..

Terug naar “Consumenten Koop”