privacy schending

Justme!
Topic Starter

privacy schending

#1 , 18 apr 2012 08:38

Leidinggevende en andere medewerkers van een instelling voor ouderen schenden de privacy van iedereen die bij ze op bezoek komen voor de ouderen. Die leidinggevende en andere medewerkers dikken alles nog wat meer aan maken alles nog wat gekker en vertellen leugens. Ze hebben er een hoop lol om dat ze dat doen. Toch hebben we ze er eens op aangesproken. Met grote ogen opzettend zeiden ze: nee hoor dat doen wij niet!!!!
Zodra je daar op bezoek gaat voor een van de ouderen en je komt met een van de leidinggevende of andere medewerkers van die instelling in gesprek dan moet je altijd wel een verhaal aanhoren wat zij vertellen over andere mensen/bezoekers van die instelling. Dat ze privacyschenden van heel wat mensen : weten dus ook een heleboel mensen.
De baas van de leidinggevende en andere medewerkers van die instelling is er op aangesproken. Die baas zou zijn leidinggevende en andere medewerkers van die instelling er naar vragen. Kwam die baas weer en hij zei: zijn leidinggevende en andere medewerkers van die instelling zeggen zelf dat ze het niet doen, dus doen ze het ook niet!!!!!!!!
Met andere woorden wij werden als leugenaars aangewezen. En de leidinggevende en andere medewerkers van die instelling gaan gewoon verder met anderemans privacy te schenden. Ze gaan door met leugens vertellen.
Het lijkt erop dat het maar door mag gaan!.
Is het normaal, kan er niks over gezegd worden???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 18 apr 2012 14:00

Over wel soort instelling gaat het hier nu in feite ? En op welke manier word die privacy nu in feite geschonden door die "leidinggevende of andere medewerkers" (x7) ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2012 15:33

Ze schenden de privacy van "al diegenen die op bezoek komen"? Als ik al eens naar een ziekenhuis of iets dergelijks ga om een bezoekje te brengen, ga ik echt niet héél mijn leven vertellen aan het personeel, hoor. Hoe kan dat personeel nu MIJN privacy schenden? Als ik persoonlijke verhalen aan dat personeel vertel, dan zie ik niet in waarom zij die verhalen ook niet aan iemand anders zouden mogen vertellen. Ik heb die verhalen tenslotte zelf openbaar gemaakt. Dingen die ik liever niet met héél de wereld deel, ga ik niet aan de neus hangen van personeel van een instelling waar ik toevallig op bezoek kom.

Kortom... ik begrijp de vraag ook niet, net als JohnD ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Justme!
Topic Starter

#4 , 18 apr 2012 22:46

Wij hebben ook niet onze persoonlijke verhalen aan wie dan ook daar zitten vertellen. Maar die leidinggevende komen soms wat te weten over ons. Het is een verzorgingshuis. De oudere man zit er al maanden. De leidinggevende weten dan wel wat over ons. En wat ze vertellen vertellen ze ook naar iedereen. Maar het overgrote deel wat ze vertellen hebben ze zelf verzonnen.
En daarom hebben ze ze erover aangesproken. Maar omdat ze nu alles geheel ontkennen zeggen ze boven alles er nog eens bij dat wij liegen. Terwijl zij (zo zeggen zij dat zelf) altijd zo respectvol met iedereen omgaan!
Dat ze zo doen daar kan niks van gezegd worden? En dat is normaal?

Franciscus

#5 , 18 apr 2012 23:07

Misschien eens opnemen met een opnametoestelletje wat ze zeggen over de mensen.

JohnD

#6 , 18 apr 2012 23:35

Je moet begrijpen dat er hier op afstand moeillijk over te oordelen valt. Je zou in feite al eens moeten beginnen met schriftelijk een klacht in te dienen bij de directie, en idd. al eens een opname maken in het geheim met zo'n digitaal dictafoontje. Dat soort opnamen is trouwens wettellijk niet verboden, maar het is nog niet zeker dat een rechter dit als bewijs wil aanvaarden moest het tot een rechtszaak komen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Gebruiker21

#7 , 19 apr 2012 08:51

Wij hebben ook niet onze persoonlijke verhalen aan wie dan ook daar zitten vertellen. Maar die leidinggevende komen soms wat te weten over ons. Het is een verzorgingshuis. De oudere man zit er al maanden. De leidinggevende weten dan wel wat over ons. En wat ze vertellen vertellen ze ook naar iedereen. Maar het overgrote deel wat ze vertellen hebben ze zelf verzonnen.
Dan gaat het niet over schending van de privacy, maar over laster en eerroof, aangezien wat zij vertellen leugens zijn. Je zal dan wel moeten aantonen dat het geroddel negatieve gevolgen voor jou gehad heeft. Met andere woorden: ik denk niet dat er al veel mensen veroordeeld zijn voor "geroddel".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”