Aankoop Campusshop.be | Laptop Asus X7BSV-V2G-TZ526V-BE

NewsFlashZz
Topic Starter

Aankoop Campusshop.be | Laptop Asus X7BSV-V2G-TZ526V-BE

#1 , 31 mar 2012 20:15

Geachte Forumleden

Op vrijdag 25 november 2011 heb ik namelijk deze laptop besteld bij campusshop.be en is deze bij mij afgeleverd door UPS 12/01/2011. Momenteel heb ik deze laptop zo'n 4 maand in mijn bezit en bevinden er zich al reeds dode pixels op mijn scherm. Zelf heb ik nog geen contact kunnen opnemen met campusshop.be, maar deze beloofde alvast een pick up & repair garantie voor 2 jaar.

campusshop.be wordt ook geassocieerd met talrijke hogescholen als universiteiten, die laptops of ander elektronica materiaal ter beschikking stelt voor student tegen een zachte prijs. Zelf heb ik ook gelezen dat de consument recht heeft op een PERFECT werkend product gedurende 2 jaar en men hier enkel moeilijk kan overdoen indien er gebruikersschade is opgetreden.

Ik kan jullie alvast met mijn hand op mijn hart zeggen, dat ik er van overtuigd ben dat de dode pixels op mijn scherm absoluut niet het gevolgd kunnen zijn van gebruikersschade, daarnaast bij levering merkte ik ook dat er een klein klepje om mijn toetsenbord in te klikken een klein beetje los zat, maar dit heb ik er zelf terug ingeklikt aangezien dit niet zo'n probleem vormde.

Deze laptop heeft mij toch zo'n slordige 900€ gekost en wil daarom ook wel dat deze perfect functioneert. Dode pixels zie ik zelf als een gebrek aan de kwaliteit van het scherm en vraag mij dusdoende ook af wat mijn rechten of plichten zijn om dit probleem te laten herstellen of op te lossen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#2 , 31 mar 2012 20:34

Bij sommige schermen is er tolerantie tot 4 dode pixels... En dan geld garantie niet.
Lees de handleiding en uitleg bij je laptop, daar word vaak vermelding van gemaakt...

NewsFlashZz
Topic Starter

#3 , 31 mar 2012 20:52

Bij sommige schermen is er tolerantie tot 4 dode pixels... En dan geld garantie niet.
Lees de handleiding en uitleg bij je laptop, daar word vaak vermelding van gemaakt...
Heb ik er nii bijgekregen, want this de garantie campusshop zelf ... en da is enkel een papiertje
waar mijn serienummer opsta en de garantievoorwaarden, maar verre van iets uitgebreid.

Voor de rest heb ik het standaard boekske van Asus zelf, maar ik heb da wel aangekocht bij campusshop.be
en nii rechtstreeks van Asus zelf.

Reclame

Fore

#4 , 01 apr 2012 09:37

Hey NewsFlash

Ik zou zeker zo snel mogelijk contact opnemen met campusshop.be

Ik ga dit ook doen nu maandag voor een muisknop die het niet meer doet.
Verder ken ik iemand, over wiens scherm een rode lijn liep. Ze hebben zonder prob het volledige scherm vervangen.

Dus gewoon contact met die mensen opnemen en horen wat ze te zeggen hebben.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

The Departed

#5 , 01 apr 2012 13:32

Buiten die pickup&repair garantie is het belangrijk te weten dat indien er zich een probleem voordoet binnen de eerste 6 maanden er een wettelijk vermoeden is dat het probleem al vanaf de levering aanwezig was.

Dit houdt in dat jij niet hoeft te bewijzen dat zij de oorzaak zijn van het slechtwerkende scherm. Ik vermeld dit even omdat ik niet zeker weet wat die pickup-en repair van 2 jaar precies inhoudt, ik heb zelf een laptop van campusshop.be.

Neem dus zoals Fore al zei snel contact op met die mensen. (mail is misschien ook handig, daar heb je nog een bewijs van)
Dit is maar mijn onprofessionele mening, louter een poging om mensen te helpen -> zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561. Indien u 100% zeker wil zijn dient u een raadsman/raadsvrouw te raadplegen.

Fore

#6 , 01 apr 2012 14:29

Buiten die pickup&repair garantie is het belangrijk te weten dat indien er zich een probleem voordoet binnen de eerste 6 maanden er een wettelijk vermoeden is dat het probleem al vanaf de levering aanwezig was.

Dit houdt in dat jij niet hoeft te bewijzen dat zij de oorzaak zijn van het slechtwerkende scherm. Ik vermeld dit even omdat ik niet zeker weet wat die pickup-en repair van 2 jaar precies inhoudt, ik heb zelf een laptop van campusshop.be.

Neem dus zoals Fore al zei snel contact op met die mensen. (mail is misschien ook handig, daar heb je nog een bewijs van)
zover ik weet is die "zorgeloos leren" garantie iets wat boven op de wettelijk garantie komt en dus de bewijsplicht dat het 'eigen schuld' voor de 2 volledige jaren bij hun ligt.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

The Departed

#7 , 01 apr 2012 15:43

zover ik weet is die "zorgeloos leren" garantie iets wat boven op de wettelijk garantie komt en dus de bewijsplicht dat het 'eigen schuld' voor de 2 volledige jaren bij hun ligt.
Nice, bedankt voor de info!
Dit is maar mijn onprofessionele mening, louter een poging om mensen te helpen -> zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561. Indien u 100% zeker wil zijn dient u een raadsman/raadsvrouw te raadplegen.

VDG2

#8 , 01 apr 2012 17:09

De zorgeloos leren garantie is volgens mij gewoon een extra service die geen afbreuk doet aan de wettelijke garantie. Staat volledig los van de bewijslast die u als koper heeft na 6 maanden om aan te tonen dat het defect reeds aanwezig was bij aankoop.

Het geeft u, zoals u kan lezen in het certificaat, enkel recht op 2 jaar service aan huis. Voor de rest blijft de wettelijke garantie geheel van toepassing.

http://cms.notebookprojecten.nl/prod/CM ... ISL-BE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 apr 2012 18:07

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Gebrekkige Producten”