Ja maar het probleem is dat mijn man nooit in aanmerking is geweest met de politie. Dan kan die ook geen strafrechtelijke verleden hebben. Misschien verhoord worden over een persoon waarmee hij bevriend is en dat die vriend misschien nu wat uitgespookt heeft en wilen ze weten of mijn man er wat mee te maken had?Het hangt er natuurlijk van af waarvoor dit moraliteits onderzoek moet dienen.
Uw (straf)rechterlijk verleden wordt uitgespit vanaf geboorte tot nu.
Kan door federale of lokale politie gebeuren of kwartieragent.
Hij werkt in de bouw een job is het zeker niet. Wat bedoel je met uitgeloot?Mogelijk uitgeloot voor assissen jury.
Of een job bij de overheid.
Toen de partner van een vriend bij de 'Veiligheid van de Staat' ging werken kreeg hij ook bezoek.
Ik was op dat ogenblik bij hem. Vriend was ook een van mijn rechtstreekse medewerkers.
Wel de controledienst ( was toen de gerechtelijke politie van de parketten) wist ook wie ik was. Ik stond dus ook op hun lijst om gehoord te worden.
PS niet alleen uw gerechtelijk verleden.
sorry hoor maar snap het nog niet goed. voor wat gaat men dat onderzork doen. wat is de nut ervanPer arrondissement worden er uit de kieslijsten X aantal personen geloot om in de loop van het jaar deel uit te maken van de jury.
Van die lijst verdwijnen zo wie zo alle personen met bepaalde feiten op strafregister.
Dan wordt er ook wat gekeken naar leeftijd.
Uiteindelijk zal men op een bepaald ogenblik in de procedure een moraliteitsonderzoek doen.
Het nut is dat men nagaat of je een gerechtelijk verleden hebt... kan voor verschillende dingen gedaan worden...sorry hoor maar snap het nog niet goed. voor wat gaat men dat onderzork doen. wat is de nut ervanPer arrondissement worden er uit de kieslijsten X aantal personen geloot om in de loop van het jaar deel uit te maken van de jury.
Van die lijst verdwijnen zo wie zo alle personen met bepaalde feiten op strafregister.
Dan wordt er ook wat gekeken naar leeftijd.
Uiteindelijk zal men op een bepaald ogenblik in de procedure een moraliteitsonderzoek doen.