Trust me: het zal zo'n vaart niet lopen. Heb exact dezelfde situatie meegemaakt. Nadat de buurvrouw voor de zoveelste keer kwam zeuren, heb ik heel duidelijk - doch vriendelijk (probeer altijd vriendelijk te blijven, dan heb je nadien ook het minste problemen) - gezegd dat alle werken bij ons geldig waren uitgevoerd, we verder geen problemen hadden en ook meenden dat we er geen veroorzaakten. Als zij een andere mening was toegedaan, gaf ik mee dat we altijd bereid zijn tot medewerking, maar dat er dan wel een ingebrekestelling moest gebeuren, die we dan zouden betwisten, waarna een expertise op haar kosten zou moeten komen, tegenexpertise, juridische rompslomp,...
En ik meen dat ook overigens. Als blijkt dat ik echt voor schade zou zorgen, lijkt het me nogal logisch dat ik dat moet herstellen, maar als er geen reden is om dat te vermoeden en er - in tegendeel - veeleer sprake is van kwade bedoelingen, dan zie ik niet in waarom je er zou van wakker liggen.
Ruzie ga je door die houding niet meer krijgen, die heb je blijkbaar ook al

.
Als ze je blijft lastig vallen, zou ik dat overigens wel minstens melden bij de politie. Verwacht geen interventie ofzo, maar zo'n burentoestanden kunnen wel eens escaleren (helaas). De vorige eigenaars van mijn woning zitten nog in een rechtszaak met haar verwikkeld. Blijkbaar liep het daar ook wat stroef...