appartement/huis kopen om te verkopen/verhuren

Moppie
Topic Starter

appartement/huis kopen om te verkopen/verhuren

#1 , 23 feb 2012 20:12

Beste,

Ik en mijn vriend wonen momenteel nog beide bij onze ouders thuis.
We zijn van plan van binnen dit en een jaar samen iets te kopen.

Nu is de vraag:
mijn vriend is een klusser en hij heeft een mooi appartementje gevonden om op te knappen, maar hij zou er zelf niet in willen wonen.
Nu vragen wij ons af of hij dit kan kopen, opknappen en nadien verkopen of verhuren.
ten eerste: mag dit? als je zelf nog geen eigen woonst hebt?
ten tweede: is dit haalbaar? zo wel qua lening als qua tijdsduur. hij zou het graag nu kopen en verkopen/verhuren VOOR wij zelf een eigen stekje voor ons kopen.

wat denken jullie hiervan?
de belangrijkste vraag is of dit juridisch mag...

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 feb 2012 20:47

Dit mag. Of het haalbaar is: daarvoor moeten alle relevante fin. gegevens gekend zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki

#3 , 23 feb 2012 21:04

Belangrijkste gevolg is wel dat uw vriend dan niet kan rekenen op klein beschrijf, niet bij deze aankoop of bij latere. Of dit financieel haalbaar is, hangt af van uw eigen draagkracht. Als je al niet het grootste deel zelf kunt inbrengen, zou ik het toch zwaar betwijfelen.

Reclame

bosprocureur

#4 , 24 feb 2012 08:18

Belangrijkste gevolg is wel dat uw vriend dan niet kan rekenen op klein beschrijf, niet bij deze aankoop of bij latere. Of dit financieel haalbaar is, hangt af van uw eigen draagkracht. Als je al niet het grootste deel zelf kunt inbrengen, zou ik het toch zwaar betwijfelen.
Is er een probleem om klein beschrijf te bekomen? Ik meen toch dat het de bedoeling is dit te verkopen voordat er een eigen stekje gekocht wordt (om zelf te bewonen dus). Op dat ogenblik wordt dit toch weer een eerste en enige woning? Voor de rest, toch eens goed rekenen, en ook rekening houden met meerwaardebelasting.

Terug naar “Kopen”