gehoorschade

Dirkske
Topic Starter

gehoorschade

#1 , 10 feb 2012 09:20

Hallo !

Zoon kwam al jaren in dezelfde café .
Een dik jaar geleden is de zaak overgenomen .

Mijn zoon begon last te krijgen van zijn oren wanneer hij thuis kwam .
Zijn oren suisden vaak twee dagen aan een stuk .
Sommige van zijn vrienden hadden er ook last van .
Maar toch omdat zijn vrienden daar ook zijn wou hij steeds terug naar die café .
De cafébaas is er echter al verschillende malen op aangesproken , maar in werkelijkheid doet hij er dus niets aan .

Politie controleerde vroeger regelmatig , maar heben dit blijkbaar achterwege gelaten , anderzijds weet ik uit goede bronnen dat de cafébazen vaak getipt werden wannner er een controle zou gebeuren .

Vandaag de dag word mijn zoon geconfronteerd met een constant oorsuizen ten gevolge van het overdreven geluid aldaar en heeft daar last van .

Toch zou hij nog graag in dit café willen blijven komen omdat zijn vrienden daar ook zijn .

Niet dat dit mijn bedoelingen zijn en het zal toch moeilijk te bewijzen zijn , maar kan men als klant een cafébaas verantwoordelijk stellen voor gehoorschade na een bezoek aldaar ?

Welke instanties , buiten de politie kan men nog op de hoogte brengen van de geluidsoverlast aldaar en welke instantie kan nog controleren en ventueel beboeten ?

Wat zegt de wetgeving rond geluidsoverlast in café's , heeft dit enkel betrekking tot de omgeving ( geluidoverlast naar buren en omgeving toe ) of heeft dit ook betrekking tot de klanten ( gehoorschade oplopen ) ?

Alvast bedankt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2012 13:15

Los van uw vragen
Hoe oud is de zoon, meerder- of minderjarig?
Heeft de politie een milieudienst/geluidsteam?
Hoe gaat men (U of uw zoon) het verband bewijzen tussen de gehoorschade en het café?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2012 14:19

Uw zoon blijft dus bewust in een omgeving die zijn gehoor schade zou kunnen toebrengen, en in plaats van uw zoon aan te manen andere oorden op te zoeken met zijn vrienden, gaat u... afin, laat maar. Soms vraag ik me af waar het GBV vandaag de dag naartoe is?

En om ook iets concreets te zeggen: niemand belet uw zoon om de politie te bellen indien hij denkt dat de geluidsnormen in het café overschreden worden. Als de politie niets wil doen, moet u hun commisaris aanspreken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”