Eandis legt kabels op prive eigendom

subaru
Topic Starter

Eandis legt kabels op prive eigendom

#1 , 11 jan 2012 08:46

Is het normaal dat Eandis elektriciteiskabels voor de aanvoer van elektriciteit van heel de straat (dus niet enkel een persoonlijke aansluiting) op prive eigendom legt, en dit zonder aan te vragen aub?
Ze hebben hier net naast de straat verharding de gleuf gegraven en de ledingen in verwerkt, toevallig op de gehele strook die ons eigendom nog is, de kabels zijn een zogenaamd vernieuwing van het net, en zijn voor de rest van de straat.

is er hier iets tegen te doen aub? want wij gingen een poort voorzien op deze strook en daarvoor zijn funderingen nodig, men mag al blijkbaar er niet meer vanuit gaan dat perceelgrenzen worden gerespecteerd, er is bovendien nog schade aan gevelstenen aangericht ook :roll: :oops:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 11 jan 2012 08:57

ik val van mijn stoel als dat mag....dat zou wel héél grof zijn.
Helemaal zeker dat het niet de straatberm is en effectief je grond?
enne "vernieuwing van het net", waar lagen de oude dan? Op dezelfd plek?
Ik denk dat als er een fout gemaakt is door Eandis in de berekening van de perceelgrenzen: ze je de strook grond zullen moeten vergoeden (kopen)
denk ik :-)

Drone

#3 , 12 jan 2012 20:58

eandis onmiddelijk via aangetekend schrijven op de hoogte stellen van deze inbreuk.

als er morgen nog werkmannen zijn die op uw 'eigedom' komen, politie verwittigen en aan de werkmannen onmiddelijk eisen dat zij stoppen met de werkzaamheden.

in theorie mogen zij inderdaad kabels door uw grond trekken, aangezien het om een "openbaar voorziening" gaat, maar men mag het niet doen zonder medeweten/akkoord van de eigenaar.

als ge schade leid zo vlug mogelijk de verzekering inschakelen.

Reclame

Terug naar “Andere”