indien een verdachte een opsprorings handeling vraagt of vraagt in zijn verklaring om een bepaald verhoor te laten afnemen, van iemand, wordt de verdachte daarvan al of niet van in kennis gesteld of aan dit verzoek word voldaan !?
Bij elk verhoor door de politie is men wettelijk verplicht enkele zaken mee te delen. Inmiddels lopen deze bij mij meer dan honderd verhoren, slechts in 4 gevallen is mij dit meedeeld! Een ervan is dat men een handeling kan vragen. De PDK beslist om op dit verzoek in te gaan. Doet hij/zij dit niet, dan kan je dit nogmaals proberen via de OR onderzoeksrechter. Kost wel 370 euro aan borg, maar ook al is de OR verplicht te onderzoeken, ook hij/zij beslist autonoom. Later kan je wel aan de Raadkamer vragen dat de OR het met onderzoeken. de Raadkamer beslist of de OR ontheven wordt van zijn opdracht. Als niets helpt kan je zelfs rechtstreeks dagvaarden voor de strafrechtbank. Uiteindelijk is het de rechter (zelfs 3 indien U hierom verzoekt) die beslissen om zelf te onderzoeken (gebeurd zelden, maar zie naar het proces waarbij Laurant opgeroepen werd--> PDK onderzocht het spoor van Laurant naar aanvoelen v/d rechtbank niet genoeg met gevolg de strafrechtbank zelf (een deel) gingen onderzoeken. Wees gerust het heeft er alles van weg dat we ??n van de beste wetgevingen ter wereld hebben wat dat betreft voor zover mijn kennis rijkt
of moet hij maar gewoon afwachten tot het dossier is afgesloten en dan vast te stellen dat dit wel of niet is gedaan.
zolang het dossier in staat van onderzoek is geld het geheim van het onderzoek. Bij mij loopt al gedurende jaren een onderzoek lasten enkele magistraten, op niets wordt geantwoord, noch op schriftelijke vragen, noch op mondelinge. Pittig detail: Toen prof. Franchimont zijn uiteenzetting deed voor de onderzoeksrechters is slechts 1 taalhelft komen opdagen, de andere helft dacht het zo te weten en daar zijn wij als burgers wel slachtoffer van
indien een vooronderzoek abnormaal lang duurd (jaren) heeft de verdachte dan het recht om ondanks dat het dossier nog niet is afgesloten , inzage te krijgen.
Je kan die toelating vragen
bedank voor uw advies
graag gedaan, service van het huis
RR