vervanging mogelijk? welke termijn en voorwaarden?

gumball4000
Topic Starter

vervanging mogelijk? welke termijn en voorwaarden?

#1 , 11 nov 2011 14:35

Ik heb een nieuwe netbook op 19/09/2011 gekocht.
Op 12/10/2011 gaat deze binnen voor herstelling: muisknop is ingedrukt en je moet er hard op drukken voor het werkt.
Heb mn netbook na 28-29 dagen teruggekregen uit garantie. (10/11/2011)
De muisknop is gratis hersteld geweest (moederbord + chasis stond er op een blad).

Alles goed en wel zou je denken, maar neen..
Toen ik thuis kwam en hem opstartte bleek alles goed te werken. MAAR toen ik een antivirusprogramma begon te draaien of mijn usb-stick scande op virussen, reageerde de mousepad niet/amper. Na een tijdje ging dit weg, daarom heb ik mn netbook verscheidene keren heropgestart en terug deze programma's gedraaid..bleek de mousepad toch niet deftig te werken.

Nu stond ik deze ochtend op, startte ik mn netbook en terwijl hij startte wreef ik hem wat schoon! Wat voelde ik nu?!? een scheur boven mijn scherm-plastieken rand rond het scherm bedoel ik, niet het scherm zelf- (had dit gisteren niet gemerkt). Voor de duidelijkheid, ik ga altijd zeer zorgzaam om met mijn spullen.

Ik ga deze sowieso morgen terugbrengen, maar kan ik een nieuwe/betere vragen (mits opleg van mijn kant natuurlijk)? want als ze hem gaan herstellen, ben ik hem weer een maand kwijt (in totaal met vorige herstelling +-50-60 dagen), terwijl ik er nog geen 20 dagen heb kunnen gebruiken!

EDIT:
Ik heb deze brief ook al geschreven:

Betreft: aanvraag op vervanging/terugbetaling netbook

Geachte heer/mevrouw,

Op 19/09/2011 heb ik bij u een netbook van het merk Asus 1215B gekocht. Het geleverde product beantwoordt niet aan de overeenkomst, omdat het niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten.

Ik heb de volgende klacht over mijn Asus 1215B:

Na nog geen maand was de rechtermuisknop van dit apparaat defect en heb deze op 12/10/2011 onder garantie binnen gebracht.
Deze herstelling duurde 29 dagen. De dag dat ik hem terugkreeg (10/11/2011), heb ik gemerkt dat het touchpad soms niet correct werkte en dat mijn scherm gescheurd is tijdens de herstelling. Daaruit blijkt dat het bij u gekochte product nog steeds gebrekkig is.
Deze zal ik dan hoogst waarschijnlijk weer voor één maand moeten afstaan voor herstelling. Waardoor ik al twee maanden geen gebruik van het product zal hebben gemaakt op twee en een halve maand tijd na aankoop.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de door mij bij u aangekochte Asus 1215B gratis te vervangen/ terug te betalen of een beter product aan te bieden, mits opleg van mijn kant.

Uw reactie zie ik graag op korte termijn en uiterlijk binnen 10 dagen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding