De invulling van het juridisch concept 'persoonsgegeven'

JanHa
Topic Starter

De invulling van het juridisch concept 'persoonsgegeven'

#1 , 08 nov 2011 14:16

hallo,

ik ben studente rechten en zit met een klein probleempje. Ik zou een rechtsvraag moeten bedenken bij onderstaand (toegewezen) onderwerp maar mijn begeleider is van de aardbol verdwenen. Een rechtsvraag opstellen is ook niet echt mijn forte: ik ben immers filosoof van opleiding en doe nu de verkorte bachelor rechten. De paper wordt geschreven in het kader van een seminarie ict-recht. Zijn er eventueel mensen op dit forum die mij even op weg zouden kunnen helpen? U zou er een zwoegende rechtenstudent een enorm groot plezier mee doen.

'De invulling van het juridisch concept 'persoonsgegeven''
Het concept persooonsgegeven lijkt op het eerste zicht, gelet op de wettelijke definitie, een uitgemaakte zaak. In de praktijk doen zich evenwel talrijke moeilijkheden voor bij de interpretatie van het begrip, bijv. bij IP-nummers, 'anonieme' gegevens, zoekgegevens, lichaamsmateriaal, gecodeerde gegevens, ... De paper belicht deze moeilijkheden aan de hand van welbepaalde voorbeelden en neemt op basis van argumenten stelling.

Na al wekenlang zoeken en lezen, en vele onbeantwoorde emails aan mijn begeleider later heb ik nog steeds geen onderzoeksvraag kunnen fabriceren. Ik weet wat de problemen inhouden en relevante wetgeving vinden is ook geen probleem MAAR wat zou ik dan kunnen onderzoeken? Is niet alles gewoon een ja of nee vraag? Medestudenten hebben mij al aangeraden een casus te bedenken maar ook hier dast ik in het duister...
Ik heb een poging gedaan tot formuleren van een rechtsvraag maar ja...ik weet totaal niet of ik goed bezig ben.