als me geen attest krijg maar wel 66+werkonbekwaam

an59
Topic Starter

als me geen attest krijg maar wel 66+werkonbekwaam

#1 , 03 nov 2011 19:32

dag
vraag ik lees hier een (tegemoetkoming aan gehandicapten ingevolge een blijvende arbeidsongeschiktheid van ten minste 65% overeenkomstig )de wet van 27 juni 1969 betreffende de tegemoetkoming aan gehandicapten attest van de Federale met een Handicap. Jaarlijks automatisch toegestuurd in maart. OF attest van de Rijksdienst voor pensioenen. Jaarlijks automatisch doorgestuurd in de loop van maart samen met fiscale fiche.

hoe bekomt me dit attes ik ontvang van de ziekkas een papier elk jaar en van pensioen voor de belastingen
maar dit is niet wat ze vragen om sociaal tarief stroom en zo te bekomen
toch ontvang ik wel de kortingsbon van bij infrax voor aankoop frigo a+
en daar staat dit ook bij .
tegemoetkoming aan gehandicapten ingevolge een blijvende arbeidsongeschiktheid van ten minste 65% overeenkomstig de wet van 27 juni 1969 betreffende de tegemoetkoming aan gehandicapten attest van de Federale met een Handicap. Jaarlijks automatisch toegestuurd in maart. OF attest van de Rijksdienst voor pensioenen. Jaarlijks automatisch doorgestuurd in de loop van maart samen met fiscale fiche
ik kom in aanmerking om dat ik voldoe de zin die ik tussen komma's heb gezet
hoe kan ik nu weten of ik een beschermd persoon ben
ben erkent voor 66+krijg elke maand van de ziekkast
en op het jaars afschrift staat van pensioenen staat rijksdienst voor zieten en invaliditeit uit kering

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 03 nov 2011 19:40

Ok , 66 % bij de ziekenkas maakt niet dat je ook 66% kunt krijgen bij FOD .
Om bij FOD een tegemoetkoming te krijgen ,moet je naar de gemeente gaan en daar de papieren vragen . Die zal je door je eigen huisarts moeten laten invullen . Je wordt dan mettertijd opgeroepen om naar een dokter van de FOD te komen en zij zullen dan bekijken of je ergens voor in aanmerking komt .
Tijdens dat onderzoek hoor je ook welke tegemoetkomingen je kan krijgen ,gaande van blauwe invalidekaart tot sociaal tarief stroom en toelage .

Gr,

j.demoor

#3 , 05 nov 2011 09:36

“Art.2.§ 1. De inkomensvervangende tegemoetkoming wordt toegekend aan de persoon met een handicap die ten minste 21 jaar is en op het ogenblik van het indienen van de aanvraag minder dan 65 jaar is, van wie is vastgesteld dat zijn lichamelijke of psychische toestand zijn verdienvermogen heeft verminderd tot een derde of minder van wat een gezonde persoon door het uitoefenen van een beroep op de algemene arbeidsmarkt kan verdienen. De algemene arbeidsmarkt omvat niet de beschutte tewerkstelling.§ 2. De integratietegemoetkoming wordt toegekend aan de persoon met een handicap die ten minste 21 jaar is en op het ogenblik van het indienen van de aanvraag minder dan 65 jaar is, van wie een gebrek aan of een vermindering van zelfredzaamheid is vastgesteld...”(27 FEBRUARI 1987. - Wet betreffende de tegemoetkomingen aan personen met een handicap).

“Art.8.§ 1. De tegemoetkomingen bedoeld in artikel 1 worden toegekend op aanvraag. De Koning bepaalt hoe, door wie, vanaf wanneer en op welke wijze de aanvraag wordt ingediend, alsook de ingangsdatum van de beslissing...”(27 FEBRUARI 1987. - Wet betreffende de tegemoetkomingen aan personen met een handicap).

“Art.3.De aanvraag tot tegemoetkoming wordt ingediend bij de burgemeester van de gemeente waar de persoon met een handicap zijn hoofdverblijfplaats heeft...”(22 MEI 2003. - Koninklijk besluit betreffende de procedure voor de behandeling van de dossiers inzake tegemoetkomingen aan personen met een handicap).

Wend u dus tot die burgemeester om uw aanvraag tot tegemoetkoming wegens handicap in te dienen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”