Ik heb een redelijk belangrijke vraag.
In België is het verboden om zand uit de duinen mee te nemen. Zand aan zee dat op straat ligt mag dan weer wel.
Maar hoe zit het met de wetgeving omtrent het gebruiken van zeewater? Sommige mensen aan zee gebruiken zeewater om wc door te spoelen. Andere gaan dan weer water gebruiken om hun klein zwem badje mee te vullen en nog andere gaan op regelmatige basis zeewater halen om hun zee aquarium bij vullen en water wissels uit te voeren.
Bestaan er wetten die zeggen hoeveel wat er iemand mag gebruiken? Mag ik bijvoorbeeld 1000 liter zeewater gaan oppompen in 20 vaten van 50 liter... daar 15 vaten van gebruiken voor mijn zee aquarium en de 5 andere vaten verkopen aan andere hobbyisten die ook zeewater nodig hebben? En een vergoeding vragen die ENKEL de gemaakte kosten dekken.
Ik heb regelmatig zee water nodig en heb gedacht aangezien dit blijkbaar voor vele mensen nog altijd een probleem blijft te zijn... hoe geraak ik aan vers zeewater om in bij beroep een zaak te beginnen en mensen vers zeewater aan huis te leveren... Maar ik dus nergens terugvinden of ik zomaar zeewater mag gaan oppompen. er staat misschien wel geen naam op het dat water maar het wordt wel in een land opgepompt...
Is net als zakjes frisse lucht verkopen... of regenwater aanbieden.
Bestaat hier een wetgeving rond? Wie kan mij hier een serieus antwoord op geven waar ik echt iets mee zal zijn?
Alvast bedankt... en hopelijk is de vraag in het juiste topic gesteld.