afgeven sleutels

gil
Topic Starter

afgeven sleutels

#1 , 04 aug 2011 21:03

Huurders hebben behoorlijk wat schade aangericht in een appartement dat ik verhuur.
Zij wensen te verhuizen nu.
Bij het overhandigen van de sleutels en nazicht van het appartement volgt het overhandigen van de sleutels.
Aangezien nog eerst stielmannen moeten aangesproken worden voor herstellingen kan ik op dat moment nog niet bepalen hoeveel van de waarborg dient afgetrokken te worden voor nodige opkuis- en herstelwerken.
Hoe kan ik dit schriftelijk formuleren bij het overhandiging van de sleutels?
Wat moet ik doen als zij de sleutels niet willen afgeven als ik de waarborg niet meteen wil aftekenen?

dank voor wijsheid

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 aug 2011 22:08

U maakt een zo uitvoerig mogelijke plaatsbeschrijving (audio opname terwijl u elk gebrek in iedere kamer bespreekt foto's van alle schade, document met waarin alle schade uitvoerig beschreven staat) U laat dit document waarop eveens vermeld staat de de foto's en de uitgeschreven versie van de opgenomen beschrijving volgen. Dat u de sleutels aanvaard onder voorbehoud schadevergoeding voor de beschreven en vastgestelde gebreken.

Weigert de huurder de sleutels te overhandigen? Dan stel je hem aangetekend in gebreke en vervang je dezelfde avond de sloten op het pand...

mapleleiah

#3 , 05 aug 2011 23:26

Ik hoop dat u wel een plaatsbeschrijving had laten maken VOOR die huurders in de woning getrokken zijn ... anders zal het moeilijk te bewijzen zijn wat ze allemaal beschadigd hebben.

Het is verder vrij normaal dat de waarborg niet handje contantje wordt teruggegeven bij het indienen van de sleutels. Meestal staat dat geld trouwens op een geblokkeerde rekening.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Huren”