Facturen

mothenic
Topic Starter

Facturen

#1 , 24 jul 2011 09:03

Ik heb een jaar geleden een omheining laten plaatsen achteraan mijn tuin; nu kreeg ik pas een telefoontje dat mijn factuur klaar was. Eén jaar na datum, kan dit nog? Wat kan ik doen...betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2011 10:33

Neen, dit is niet verjaard.

Waarom zou u niet betalen?

ganapathi tantra

#3 , 24 jul 2011 11:35

Mijn idee ook. Waarom denken mensen dat traagheid/vergetelheid/fout in administratie een reden zou zijn om een goed uitgevoerd werk niet te betalen.
Eens kijken hoe sommigen zouden reageren als blijkt dat bijvoorbeeld loon/vakantiegeld/pensioen of dergelijke niet juist zouden zijn.
Eigenlijk mag u nog content zijn dat u een termijn hebt gekregen van één jaar om te betalen voor levering van materiaal en werk van een ander die dit alles
ter goeder trouw heeft gedaan.
Soms kan ik het niet meer vatten dat men vragen durft te stellen over hoe men er onderuit kan geraken.
Er zijn idd termijnen en voorwaarden die de invordering van een schuld te niet doen maar die zijn duidelijk omschreven.
De vervaltermijn voor een schuld (factuur is niet eens wettelijk verplicht, facturen is regel geen verplichting) aan een aannemer bedraagt tien jaar en als u na negen en een half jaar wordt gedagvaard dan zal de verjaringstermijn opnieuw vanaf nul beginnen lopen. Of ik zou mij moeten vergissen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Gebruiker34

#4 , 24 jul 2011 14:33

Ik heb een jaar geleden een omheining laten plaatsen achteraan mijn tuin; nu kreeg ik pas een telefoontje dat mijn factuur klaar was. Eén jaar na datum, kan dit nog? Wat kan ik doen...betalen?
Betalen is inderdaad de boodschap. De korte verjaring (1 jaar) van artikel 2272 B.W. is niet van toepassing op aannemingsovereenkomsten.

xena

#5 , 27 sep 2011 17:58

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ganapathi tantra

#6 , 27 sep 2011 19:33

hei ! wat heeft dat er nu mee te zien ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 27 sep 2011 21:03

Waarom klagen omdat men een jaar lang gratis krediet heeft gekregen?????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Actuele Thema's”