Als particulier aan bedrijf verkopen met factuur

nathanvp
Topic Starter

Als particulier aan bedrijf verkopen met factuur

#1 , 27 jun 2011 20:38

Beste,

Als hobby ontwikkel ik website's. Nu kreeg ik de vraag van een juwelier zijn website te ontwikkelen. Hij zou graag een factuur in handen hebben om de kosten in te boeken.

Wat voor document schrijf ik aan het bedrijf uit? Ik neem aan dat ik als particulier geen factuur uit mag schrijven? En wat is voor mij de beste methode om dit kenbaar te maken aan de belastingen, zodat ik zo weinig mogelijk afdraag van mijn inkomsten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thoreau01

#2 , 27 jun 2011 23:47

Ik ben hier niet als expert, maar als mede-webdesigner kan ik misschien wel mijn steentje bijdragen. Als ik mij niet vergis kan je ongeveer € 1200 aanrekenen met een debet nota aan o.a. bedrijven. Dit dien je wel aan te geven bij je belastingsbrief. Wil je meer factureren? Dan kan je ook eens de mogelijkheden bekijken van Tentoo (gebruikte ik vroeger toen ik nog niet zelfstandig was). Dit is hun website: http://www.tentoo.be/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Succes gewenst!
Laatst gewijzigd door Thoreau01 op 28 jun 2011 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2011 11:17

Ik denk dat het een DEBETNOTA is wat je bedoelt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bartvdv

#4 , 28 jun 2011 11:43

Eenvoudigweg een soort van "kostenstaat" is voldoende. Een bewijsstuk waarin o.a. staat hoeveel je gekregen hebt voor welke dienst en van wie. Dat document kan het bedrijf gebruiken als verantwoordingsstuk voor haar boekhouding en voor jouw belastingaangifte. Is wat je doet een eenmalig feit en/of niet regelmatig, dan moet je dat apart opgeven in de belastingaangifte en wordt het belast aan 33%. Maak je er een regelmatig feit van dan ontstaan er allerlei verplichtingen: o.a. sociale zekerheid, btw, belastingen, ... waarvoor je beter advies vraagt aan een boekhouder (een eerste gesprek hoeft je niet altijd iets te kosten).

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”