tijdens de eind examen blok van de studenten

pixel
Topic Starter

tijdens de eind examen blok van de studenten

#1 , 24 mei 2011 10:07

Ik hoop dat er iemand hier even kan helpen .

Al 4 jaar probeer ik een buurtfeest telaten verleggen van datum maar op heden lukt dit nog altijd niet , mensen zonder kinderen of met kinderen die geen examens hebben beslissen hier over de datum , je krijgt dan heel leuk tehoren van "2 dagen niet studeren dat kan toch geen kwaad " .

Mijn ramen trillen van de bassen die binnen komen en de feest tent bevind zich op 100m van appartementsblokken , ik zou dit jaar geluids opmetingen willen laten doen en weet niet hoe je dit kan aan vragen en waar .

Ik veronderstelde toch dat er een soort "Gentleman's agreement" zou zijn voor studenten ??

Er is niets mis met een buurtfeest tegendeel het komt ten goede van de buurt maar het zou niet ten kosten mogen zijn van onze studerende kinderen .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 24 mei 2011 10:47

Ik veronderstelde toch dat er een soort "Gentleman's agreement" zou zijn voor studenten ??
Zou dat dan ook mogen gelden voor overlast die studenten buiten de blokperiode veroorzaken?

Ik woon in buurt met nogal wat studenten en naast een groot studentenhuis. Verder wonen hier vooral gezinnen met kinderen.
Regelmatig worden hiernaast feestjes gegeven op een binnenkoer (grote klankkast). Die feestjes zijn meestal op een donderdagavond, beginnen rond 10 à 11 uur en duren tot...
Als wij dan als buren om half één 's nachts gaan vragen om er aub mee op te houden (mijn slaapkamerraam is net naast die binnenkoer maar in feite terroriseren ze het hele blok) dan is hun beste argument "jamaar wij zijn toch studenten?". Alsof dat een vrijgeleide is om ongegeneerd lawaai te mogen maken. Een ander veelgebruikt argument van hen "Waarom woont u hier? U weet toch dat dit een studentenhuis is!"
Toen wij ooit eens een gaatje in de muur boorden in juni stonden ze onmiddellijk aan onze deur.

Sorry maar een éénmalig buurtfeest vind ik geen systematische geluidsoverlast.
Laatst gewijzigd door artemis op 24 mei 2011 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Fore

#3 , 24 mei 2011 10:51

Artemis.

Gewoon politie bellen en PV laten opmaken voor overlast.

Hier in Diepenbeek (hasselt) is het de gewoonte dat alles op donderdag gebeurd (maar eigenlijk is er elke dag wel iets te doen :p ). Maar er zijn genoeg studentencafé's waar men goedkoop gelag kan maken. Men dient daarvoor niet de mensen hiervoor overlast te bezorgen.

Wat me wel een beetje hier in de keel schiet, is dat tijdens de verkiezingsperiode er op de campus zelf bijna niks meer mag gedaan worden :) Zolang het uiteraard binnen de perken blijft ofc. Maar de huidige regeling is abit to much.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

artemis

#4 , 24 mei 2011 11:02

Fore,

De politie bellen zou inderdaad het eenvoudigste zijn, ware het niet dat de kotbaas met wie wij een goed contact hebben ons heeft gesmeekt om dat niet te doen. Hij wil dat we hem bellen, op eender welk uur van de nacht. Nu woont die man niet bij de deur en daardoor krijgen we het ook niet over ons hart om dat effectief te doen (bovendien sukkelt hij de laatste tijd met zijn gezondheid). Resultaat: Wij kleden ons terug aan (want lagen dikwijls al in ons bed), gaan bij de studenten aanbellen, worden automatisch binnengelaten en staan daar dan soms een half uur te discussiëren want elke aanwezige student lijkt te denken dat hij of zij wel genoeg overredingskracht heeft om de boel gewoon te laten doorgaan. Pfffff zo vermoeiend. Eigenlijk zijn wij te tolerant en houden wij teveel rekening met anderen.

Studentencafés? Het is voor hen toch veel goedkoper als ze zich privé kunnen amuseren.

Fore

#5 , 24 mei 2011 11:10

er zijn zo vaak dingen... Zware bieren avond (zware bieren aan 1 euro)
Duvel TD (duvel aan 90cent)

Het is inderdaad goedkoper om wat flessen jenever ergens te halen, maar er moet ook gedacht worden aan de mensen die er woning en wel hun nachtrust nodig hebben.

Maar ik zal zeker eerder de uitzondering op de regel zijn :p

Daarbij, er zijn redelijk wat koten die een apart zaaltje ofzo hebben voor zulke dingen :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#6 , 24 mei 2011 14:58

[gekuist:Vandebos]

pixel
Topic Starter

#7 , 24 mei 2011 18:20

Zou dat dan ook mogen gelden voor overlast die studenten buiten de blokperiode veroorzaken?

Ik woon in buurt met nogal wat studenten en naast een groot studentenhuis. Verder wonen hier vooral gezinnen met kinderen.
Regelmatig worden hiernaast feestjes gegeven op een binnenkoer (grote klankkast). Die feestjes zijn meestal op een donderdagavond, beginnen rond 10 à 11 uur en duren tot...
Als wij dan als buren om half één 's nachts gaan vragen om er aub mee op te houden (mijn slaapkamerraam is net naast die binnenkoer maar in feite terroriseren ze het hele blok) dan is hun beste argument "jamaar wij zijn toch studenten?". Alsof dat een vrijgeleide is om ongegeneerd lawaai te mogen maken. Een ander veelgebruikt argument van hen "Waarom woont u hier? U weet toch dat dit een studentenhuis is!"
Toen wij ooit eens een gaatje in de muur boorden in juni stonden ze onmiddellijk aan onze deur.

Sorry maar een éénmalig buurtfeest vind ik geen systematische geluidsoverlast.
ik kan zeker begrijpen dat het een hel is voor jullie , wij hebben ook het jaar rond zware overlast tot 6H 's morgens soms met brommertjes rond crossen ,voetballen ,vechten en zo veel meer maar als het het strot uitkomt dan bellen we de politie op dan hebben we 2 dagen rust .

ik spreek hier niet van unif studenten maar ASO studenten die hier wonen zij hangen nog niet het fuifbeest uit tot gat in de nacht .

en waarom zouden onze kinderen niet mogen mee genieten van een buurtfeest nee ze mogen zich ergeren aan zeer luide muziek die hen stoort bij het studeren .

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jun 2011 16:53

Er zijn voor weinig geld zeer goede oordopjes beschikbaar waardoor je in alle stilte kan studeren die twee dagen. Ook de plaatstelijke bibliotheek zal wel een rustige leesruimte ter beschikking hebben waar je gratis kan gaan studeren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Actuele Thema's”