Beste
ik heb na het verlies van mijn echtgenoot in 1993 door een dodelijk arbeidsongeval; een overlevingspensioen genoten plus een aanvullende rente(weduwerente) maar in 1996 was ik opnieuw getrouwd waardoor mijn overlevingspensioen geschorst werd,ik dacht dat ik dus recht had op de volledige weduwerente aangezien het overlevingspensioen wegviel.Ik heb de fondsen en de federale gecontacteerd maar alles bleek te blijven zoals het toen was: namelijk enkel de aanvullende rente van ongeveer 10000 Bef maandelijks.In het jaar 2000 ben ik gescheiden en heb opnieuw alle instanties gecontacteerd en ook nu zou niets veranderen en bleef ik 10000 Bef behouden.Nu in 2006 een maand geleden contacteer ik de federale en het fonds voor arbeidsongevallen,bleek dat ik nog steeds ingeschreven stond bij de federale als overlevingspensioen uitkerende en is het niet officieel doorgegeven geweest door het fonds,ook al heb ik alle instanties zelf verwittigd destijds toch moest het fonds dit ook overmaken,wat niet gebeurt is.Ik heb iemand bij de federale aan de lijn gekregen die me zei dat ik normaal na de schorsing van mijn overlevingspensioen recht had op mijn volledige rente uitkering.Ik heb dan opnieuw elke instantie verwittigd en na een paar dagen heen en weer getelefoneer waar heel wat rare zaken tussenzaten zoals: toen ik bij het fonds terechtkwam was er een man die mijn zaak behandelde en heb zijn naam ook opgeschreven want hij zou mij dezelfde avond nog opbellen wat hij niet deed,ik telefoneerde de volgende dag opnieuw en vroeg naar deze man en men zei daar dat hij al een jaar er niet meer werkte,dus ik had het idee dat er iets vreemd aan de gang was,maar uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik nog recht kreeg op de achterstallige rente van de periode 2003-2006 en de voorgaande periode zou zijn vervallen aangezien er voor verzekeringen en rentes een verjaringstermijn opgesteld werd van 3 jaar.Maar wat kon ik doen buiten het sturen van brieven en telefoneren om mijn rente destijds toch onmiddellijk hebben uitgekeerd te krijgen? Wat ik gedaan heb maar dus niets heeft uitgehaald.En nu men mij zegt dat de fout bij de instanties gebeurt is ,krijg ik toch wel de opdoffer en moet ik hun fouten incasseren door het "afstaan" van mijn rechthebbende achterstallen die toch wel 28000 euro bedraagt voor de periode 1997-2003 wat voor mij toch wel een heel mooi bedrag is.
Ik heb me laten informeren en ik heb dus op niets meer recht en moet het gewoon aanzien dat door anderen hun toedoen ik mijn geld kwijt ben;als men mij zegt dat ik enkel op 10000 Bef maandelijks recht had en na zoveel jaar uiteindelijk toegeven dat ik op de volledige rente recht had,kan ik er niet bij dat ik hierbij de schuld krijg: is dit echt zomaar mogelijk?????
Ook een ander probleem,ik heb dus recht op kapitaal dat mij maandelijks dus wordt afbetaald omdat men nooit het kapitaal volledig uitkeert,nu is er wel de mogelijkheid om 1/3 van het kapitaal aan te vragen ,maar nu blijkt dat ik moet beschikken over een eigen woning om zo dit geld te gebruiken voor renovaties aan de eigen woning of voor het kopen van bouwgrond of onroerende goederen mits notariele akte te kunnen voorleggen aan de voorzitter.Ten eerst heb ik niet de financiele middelen om een eigen huis te kunnen aanschaffen of een stuk grond waardoor ik nu ook nog eens geen kans maak op mijn 1/3 van het kapitaal: men heeft mijn achterstallen al kunnen opsparen en nu zou ik nog eens het een derde kwijt zijn omdat ik alles moet kunnen aantonen met facturen en dergelijke,want ik heb al eens een deel opgevraagd wat ik toen kreeg voor het huurhuis te renoveren met schilder en behangingswerken,deze zijn ook gebeurt door mezelf en familieleden,maar hier zijn geen vaklui voor ingeschakeld waardoor ik geen facturen heb om voor te leggen en ik nu geen kans meer krijg om mijn resterend bedrag op te vragen.
Hier is toch wel iets enorm mis met dit systeem want enkel de kapitaal- krachtigen krijgen kans op meer en die met minder geld moeten het maar zien te stellen.
aan al de mensen die ook in deze situatie zitten EEN GOEDE RAAD: VRAAG HET HELE BEDRAG AAN EN ZELFS MEER DAN HET 1/3 EN GEBRUIK OFFERTES ZODAT HET BEDRAG BOVEN HET 1/3 BEDRAG UITSCHIET WAARDOOR DE KANS GROOT IS HET VOLLEDIGE BEDRAG TE KRIJGEN EN JE MOET HET DAN HIER NIET AAN BESTEDEN WANT NADIEN HOEF JE DE RECHTER OF VOORZITTER NIET MEER TE OVERTUIGEN DAT JE HET GELD HIERVOOR WEL DEGELIJK HEBT GEBRUIKT,TENZIJ JE EERST ZOALS IK EEN KLEIN DEEL OPVRAAG,WAARVOOR JE NADIEN BEWIJZEN MOET KUNNEN AANTONEN OM OP EEN ANDER DEEL KANS TE MAKEN,OOK AL ZIJN DEZE WERKEN GEBEURT EN IS ER BEWIJS BEHALVE OP PAPIER TOCH MAAKT MEN DUS ZO GEEN KANS MEER OP HET RECHTHEBBENDE