onervaren huurder

lizzie
Topic Starter

onervaren huurder

#1 , 20 apr 2011 10:32

Wegens omstandigheden (scheiding) ga ik een appartementje huren. Vermits ik nog nooit gehuurd heb, heb ik toch enkele vragen.

Waarop moet ik juist letten in het huurcontract? Wat zijn mijn verzekeringen die ik moet afsluiten? Wat zijn mijn kosten als er bv iets stuk gaat (wat is voor mij, wat is voor de verhuurder).

Tips zijn zeker welkom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 20 apr 2011 10:44

als je post zoekt van Vandebos, die heeft zeer leuke linkjes in zijn onderschrift over huren

Ik kan misschien ook dit aanraden:

http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 apr 2011 10:50

wettelijk geen best een brandverzekering ( meestal verplicht via huurcontract) dekking eigen goederen EN schade aan derden en gebouw( dit laatste kan ook in blokpolis) en een familiale verzekering een rechtsbijstandverzekering is ook nooit weg .. kan in een van beide zitten of apart.
Zie ook dat je appartemenstdeur verzekerd is voor schade ..braak van afsluiting zonder dat er binnen is gebroken ... wordt dikwijls vergeten

Reclame

Vandebos

#4 , 20 apr 2011 11:10

Als u bij een verzekeringskantoor binnenstapt en vraagt naar een brandverzekering huurder zal men u zeker kunnen verder helpen. Verder vind je in de link (ver)huurder in onderschrift een bende nuttige documenten terug zoals een standaard huurcontract, wie doet wat, enz..

Veel leesplezier en bij vragen niet aarzelen.. de enige domme vragen zijn diegene die men niet durft stellen en waarvan men het zich later beklaagt ze niet gesteld te hebben...

Terug naar “Huren”