Beste,
Tot op heden is die vaatwasmachine nog niet hersteld. (het relaas hieronder in cursief is datgene wat vooraf ging).
De rioolgeur die vaak in de badkamer hangt wordt ook niet aangepakt. We trachten dit zoveel mogelijk te lijf te gaan met raam opzetten, ontstoppingsprodukt en welriekende geurtjes (met dank aan m'n vriendin).
Destijds heb ik de berging tot tweemaal toe schimmelvrij moeten maken (de berging is een volledige koudebrug met bijna continu condens zeker in winter, lente en herfst) en dat raampje staat er altijd open (in de winter = stook je maar lekker blauw)...
Een eerste aangetekend schrijven heb ik in februari verstuurd (ná 7 maanden over en weer bellen, emailen e.d).
Ik ben bezig het emailverkeer als bijlage van het huurcontract te registreren zodoende het een onweerlegbare datum heeft (dank voor de tipgever op deze site; excuseer dat ik zijn/haar naam vergeten ben). Het palaver en getreuzel is hierin op die manier ook onweerlegbaar.
Kortom ik ben dit geleuter zo beu als kau pap. Ik wil haar in gebreke stellen zodoende ik eenzijdig een einde kan stellen aan het huurcontract zonder dat ik opzegvergoedingen of kosten voor contractbreuk of dergelijke dien te betalen.
Hoe ga ik het best tewerk of dien ik die tussenstap van vredegerecht ook nog te bewandelen?
Het is niet te schatten, maar hoe meer je je goed wil toont om dingen mee te helpen op te lossen, hoe minder je naar waarde geschat wordt. Er wordt echt wel geprofiteerd op die manier.
doch vriendelijke zucht,
Dr. DoIknownYou
Beste,
Ik huur en heb in het prille begin van m'n huurperiode een email gestuurd naar de huisbaas over een slecht functionerend inbouwtoestel van de keuken. We zijn nu zo'n een half jaar aan het bakkeleien over wie dat moet betalen. De huurbaas verklaarde zich principieel akkoord met de herstelling ervan, stuurde 2 maal toe een "doe-het-zelver" maar tot op heden is het slecht functionerende toestel nog niet definitief hersteld want dit kost nu eenmaal meer.
Concreet:
Ik huur vanaf augustus 2010.
Had op 23 augustus via email gemeld dat het 3de (en laatste programma) toen ook al defect was geworden. Voor de duidelijkheid: 2 van de 3 programma's waren al defect vóór het intrekken in het huurappartement.
Ik heb heel email correspondentie hieromtrent én op mijn verzoek hebben we als grote mensen al rond de tafel gezeten....
helaas pindakaas.
Ik wil 1 ding voorkomen: op het einde van de huurperiode wil ik ten alle tijde én prijze voorkomen dat ik aansprakelijk wordt gesteld voor de herstelling van dat ver:evil:de toestel.
vriendelijke groet en dank bij voorbaat,
Dr. DoIknownYou