Overlaatst heb ik een bezetter laten komen om een offerte te laten opstellen. Ik heb een eerdere offerte laten zien aan die man en hij bracht dat hij het voor dezelfde prijs kan doen. Vond het een sympatieke man en hij kon het perfect tijdens mijn verlof doen. Dus ik aanvaardde zijn prijs. Hij is een geregistreerd aannemer, wat dan ook maakte dat ik geld terug krijg via de renovatiepremie.
Had hem eerder aangesproken op het niet bezetten naast mijn deur, dat ging inorde komen. Nu heeft hij zijn werk gedaan. Hij vroeg me op zijn laatste dag of alles ok was, ik had toen zoiets van "ja". Nu had ik gemerkt dat er verschillende zaken niet gebeurd zijn. Hij heeft zijn factuur naar me doorgemaild. Bij het zien van deze factuur heb ik gemerkt dat er zaken opstaan die niet gebeurd zijn.
Ik heb zijn mail geantwoord dat ik een correctie wil van de factuur + foto's met de niet afgewerkte zaken.
Nu brengt hij dat ik mondeling gezegd heb dat alles inorde is, dat ik hier niet meer moet mee afkomen. Daarnaast krijg ik geen correctie van de factuur. Zijn tegemoetkoming is 130eur minder betalen van de factuur. Maar laat hier geen ruimte. Zijn beëindiging via mail= zoveel te betalen zonder discussie op volgende rekening AUB.
Ik heb hem een aangetekend schrijven gestuurd, waarin ik meld dat ik niet akkoord ben met de factuur. Heb hem dan ook gevraagd voor een gedetailleerde factuur. Op dit moment kan ik de factuur niet gebruiken voor renovatiepremie.
Hij is dit aangetekend schrijven niet gaan afhalen.
Hij bracht in de factuur dat hij metal studs had gebruikt, terwijl dit niet volgens afspraak was. Nu wil ik deze discussie best laten vallen omdat hij boven een stuk gyproc heeft gemaakt, met vermoedelijk wel metal studs.
Hij is uiteindelijk vorige week hier geweest. Hij was bereid om alles te herstellen. Bij het aanbrengen van de gedetailleerde factuur, is hij kwaad geworden. Hij beweert nu dat ik weiger dat hij hier herstellingen komt doen. Hij is beginnen dreigen met de vrederechter en dat ik dan meer moet betalen. Hij is hier al lachend vertrokken. Ik heb dit aanzien als intimidatie, bluf. Maar weet niet wat ik nu verder moet doen. Moet ik nu wachten tot er bericht van hem komt of moet ik een nieuw aangetekend schrijven sturen met vraag om de herstellingen + nogmaals verwijzen naar gedetailleerde factuur? Of moet ik toch al een advocaat onder de arm nemen.